fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Konkurencja przewoźników. Firmy odnawiają floty i walczą o przyszłość

Bloomberg
W 2018 roku będzie uzgodniony kształt zapisów chroniących rynki zachodnioeuropejskie przed konkurencją przewoźników z nowych państw UE.

Polscy przewoźnicy wypracowują blisko 4 mld euro nadwyżki w bilansie płatniczym kraju i dysponują ponad 212 tys. pojazdów w ruchu międzynarodowym, co stanowi 11 proc. unijnej floty, ale wykonują aż jedną czwartą unijnych przewozów międzynarodowych. Koncentracja na transporcie dalekodystansowym jest typowa dla krajów położonych na krańcach UE.

Surowe przepisy

Kraje zachodniej Europy przepisami blokują funkcjonowanie polskich przewoźników, wprowadzając obowiązek stosowania lokalnej płacy minimalnej oraz zakaz tygodniowego wypoczynku w kabinie samochodu.

Komisja Europejska, ulegając naciskom Francji i Niemiec, zaproponowała pakiet przepisów utrudniający naszym przewoźnikom funkcjonowanie w tamtych krajach.

Regulacje są tak restrykcyjne, że zmusiły nawet Unię Transportu Drogowego IRU (która zrzesza firmy ze Wschodu i Zachodu) do zabrania głosu. IRU sprzeciwia się stosowaniu dyrektywy o pracownikach delegowanych do kierowców pracujących w transporcie międzynarod...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA