Tanieją abonamenty komórkowe

Przez internet, w wersji bez aparatu telefonicznego, pod specjalnie wymyśloną marką. Tak giganci walczą o klientów, którym zależy na niskich opłatach abonamentowych. Grupa Cyfrowy Polsat przebiła właśnie konkurencję.

Aktualizacja: 03.04.2017 06:28 Publikacja: 02.04.2017 20:05

Foto: Bloomberg

Każdy z czterech dużych operatorów komórkowych w kraju ma markę specjalną, pod którą sprzedaje – często tylko przez internet – usługi taniej niż pod marką główną i opatruje je ciekawymi kampaniami marketingowymi. Właśnie zaczyna się w nich ruch.

Plushowe uderzenie

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, należący do Grupy Cyfrowy Polsat, odświeżył ofertę swojej dodatkowej marki specjalnego przeznaczenia – Plusha. Najpierw pokazał zmodyfikowane taryfy telefonii na kartę, a w piątek, po 2,5 roku istnienia marki, wprowadził pod nią także abonamenty.

Jak mówiła Justyna Kulka, dyrektor zarządzający ofertą w Polkomtelu, z obserwacji telekomu wynikało, że część użytkowników Plusha nie lubi doładowywać karty i woli płacić za usługi jednorazowo. – Wsłuchujemy się w trendy rynkowe i wprowadzamy abonament – tłumaczyła ewolucję marki Karolina Walo, kierownik zespołu oferty prepaid w Polkomtelu.

Jednak prawda jest też taka, że marki specjalnego przeznaczenia wprowadzone przez konkurentów Polkomtelu – Nju Mobile (należy do Orange Polska) czy Heyah (własność T-Mobile) – oferty abonamentowe mają już od dłuższego czasu.

Polkomtel staje z nimi w szranki, proponując rozwiązanie korzystniejsze cenowo, i niewykluczone, że wymusi odpowiedź konkurentów.

Od piątku pod marką Plush można kupić abonament w trzech wysokościach: 10, 15 i 25 zł z umową na czas nieokreślony lub abonament za 25 zł z umową dwuletnią (to ceny po uwzględnieniu 10 zł rabatu za zgodę na otrzymywanie e-faktury, czyli rachunku pocztą e-mail). Za 25 zł otrzymujemy nielimitowane rozmowy na numery krajowe komórkowe i stacjonarne, SMS-y i MMS-y , 10 GB mobilnego internetu oraz możliwość korzystania z portali społecznościowych (w tym Facebooka) bez pomniejszania podstawowego pakietu danych.

Tym samym najwyższy abonament w Plushu jest tańszy niż u najpopularniejszego wirtualnego operatora w Virgin Mobile Polska (działa w sieci P4), który także w tym roku wprowadził do oferty abonament. Będzie też atrakcyjniejsza niż w Heyah, gdzie za usługi nielimitowane i paczkę 2 GB internetu trzeba było do tej pory zapłacić w wersji z abonamentem 35 zł. W Heyah w sobotę miał potanieć prepaid. W abonamencie rewolucji nie należy się spodziewać.

Konkurencja czuwa

W Virgin za 26 zł miesięcznie (także po wyrażeniu zgody na otrzymywanie e-faktury oraz wykorzystywanie danych osobowych do celów marketingowych) oferta wygląda podobnie, ale trzeba zwrócić uwagę na jedną sprawę. 26 zł to opłata za nielimitowane usługi podstawowe, a operator – na sześć miesięcy – pozwala korzystać za darmo z puli internetu (nawet 20 GB). Po tym czasie promocja na internet przestaje obowiązywać i pojawiają się dodatkowe opłaty. Można ich uniknąć, odpowiednio wcześnie przemodelowując abonament, ponieważ ten jest elastyczny. Virgin nie wyklucza też kolejnych promocji.

Z kolei w Nju Mobile, aby korzystać z nielimitowanych usług podstawowych (rozmów, SMS-ów, MMS-ów w kraju) i 13 GB miesięcznie trzeba wybrać abonament za 39 zł. Przy czym jest to kwota maksymalna. – Po pół roku korzystania z niej włączamy abonentom dodatkowe gigabajty do wykorzystania – przypomina Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska. Nie zdradza planów grupy wobec Nju, zapewnia jedynie, że telekom będzie o tę markę dbał.

W przypadku Red Bull Mobile (marki specjalnego przeznaczenia P4, operatora Play) abonament z nielimitowanymi usługami i 8 GB to koszt 29 zł miesięcznie.

Polkomtel liczy, że abonament w Plushu spotka się z dobrym przyjęciem. Co to oznacza? Kulka powiedziała jedynie, że plany sprzedażowe są ambitne, a firma liczy, że liczba abonentów będzie się kończyła „przynajmniej kilkoma zerami".

Co to może oznaczać, pokazują wyniki Virgin. Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes tej sieci, powiedziała nam, że jej firma pozyskała w dwa miesiące kilka tysięcy klientów abonamentowych. Jak zapewnia, taki był też plan. Jednocześnie Virgin nie rezygnuje z promowania oferty prepaid. Cel na ten rok to obsługiwać w sumie 650 tys. kart SIM i przekroczyć 100 mln zł przychodów. Czteroletnia Nju Mobile ma obecnie ok. 400 tys. abonentów, na ok. 920 tys. użytkowników ogółem.

Każdy z czterech dużych operatorów komórkowych w kraju ma markę specjalną, pod którą sprzedaje – często tylko przez internet – usługi taniej niż pod marką główną i opatruje je ciekawymi kampaniami marketingowymi. Właśnie zaczyna się w nich ruch.

Plushowe uderzenie

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Raport ZUS: stabilna sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Biznes
ZUS: 13. emerytury trafiły już do ponad 6 mln osób
Materiał partnera
Silna grupa z dużymi możliwościami
Biznes
Premier Australii o Elonie Musku: Arogancki miliarder, który myśli, że jest ponad prawem
Biznes
Deloitte obserwuje dużą niepewność w branży chemicznej