Należąca do spółki Jeronimo Martins Polska sieć Biedronka zakończyła 2018 r. z niemal 11,9 mld euro przychodów, co daje jej pozycję zdecydowanego lidera nie tylko polskiego, ale także regionalnego rynku handlowego. Firma działa tylko na rynku polskim, ma już niemal 3 tys. sklepów. Choć tempo ekspansji w ostatnich latach raczej spowolniło, to nadal zwiększa ona przychody w szybkim tempie.
Ranking TOP 500 CEE
ZOBACZ DODATEK
POZNAJ PEŁNY RANKING
Co trzecia w Polsce
W sumie w tegorocznej edycji listy Europa 500 znalazło się ponad 70 firm handlowych – więcej niż co trzecia z nich działa w Polsce. Firm rumuńskich jest dziesięć, a pozostałe kraje mają w zestawieniu już góra po kilku reprezentantów. Warto zauważyć silną pozycję niewielkiej Litwy – wywodząca się z tego kraju Maxima Grupe działa już w kilku krajach regionu, jak Łotwa czy Estonia, ale również w Polsce, gdzie przejęła takie sieci handlowe jak Aldik i Stokrotka. Pod względem generowanych przychodów (3,5 mld euro w 2018 r.) to czwarta co do wielkości firma handlowa w regionie, a w czołówce tej branży pierwszy przedstawiciel sektora spoza Polski. Wyżej notowane są bowiem – oprócz Biedronki – także polski oddział sieci Lidl oraz grupa Eurocash, prowadząca zarówno sieci hurtowni Cash & Carry, jak i zarządzająca sieciami franczyzowych sklepów Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum.