Ma on budować relacje z pasażerami i pomagać im w zawiłych sprawach. - Będzie też dbał o to, aby głos pasażerów oraz ich pomysły były bardziej słyszalne w miejskiej spółce – tłumaczy wrocławski ratusz.
Urzędnicy podkreślają, że powołanie osoby reprezentującej interesy pasażerów jest jedną z wielu zmian, które zachodzą w ostatnich miesiącach w MPK Wrocław. Wśród nich są m.in. cotygodniowe dyżury prezesa spółki dla pasażerów, powołanie pełnomocnika ds. osób niepełnosprawnych, wprowadzenie dodatkowych ułatwień dla podróżnych czy nawiązanie współpracy z lokalnymi społecznościami.
– Rzecznik pasażera został wybrany przy udziale mieszkańców i ruchów miejskich. Ma on dużą swobodę działania, broniąc interesu pasażerów i będąc ich głosem wewnątrz MPK. To jeden z pomysłów, mających na celu polepszenie kontaktu z mieszkańcami. Takimi małymi krokami zmierzamy ku dużej zmianie we wrocławskiej komunikacji – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Rzecznikiem pasażerów MPK został Arkadiusz Kucharski: społecznik, absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego oraz zapalony biegacz.
Podlega bezpośrednio prezesowi MPK. - Jego silne miejsce w strukturze spółki gwarantuje skuteczność działania w interesie pasażerów – tłumaczy wrocławski ratusz.