Wrocław ma rzecznika pasażerów MPK

Społecznik i zapalony biegacz Arkadiusz Kucharski został rzecznikiem pasażera w MPK Wrocław.

Aktualizacja: 20.07.2019 13:46 Publikacja: 20.07.2019 13:28

Arkadiusz Kucharski - rzecznik pasażerów we wrocławskim MPK.

Arkadiusz Kucharski - rzecznik pasażerów we wrocławskim MPK.

Foto: materiały prasowe

Ma on budować relacje z pasażerami i pomagać im w zawiłych sprawach. - Będzie też dbał o to, aby głos pasażerów oraz ich pomysły były bardziej słyszalne w miejskiej spółce – tłumaczy wrocławski ratusz.

Urzędnicy podkreślają, że powołanie osoby reprezentującej interesy pasażerów jest jedną z wielu zmian, które zachodzą w ostatnich miesiącach w MPK Wrocław. Wśród nich są m.in. cotygodniowe dyżury prezesa spółki dla pasażerów, powołanie pełnomocnika ds. osób niepełnosprawnych, wprowadzenie dodatkowych ułatwień dla podróżnych czy nawiązanie współpracy z lokalnymi społecznościami.

– Rzecznik pasażera został wybrany przy udziale mieszkańców i ruchów miejskich. Ma on dużą swobodę działania, broniąc interesu pasażerów i będąc ich głosem wewnątrz MPK. To jeden z pomysłów, mających na celu polepszenie kontaktu z mieszkańcami. Takimi małymi krokami zmierzamy ku dużej zmianie we wrocławskiej komunikacji – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Rzecznikiem pasażerów MPK został Arkadiusz Kucharski: społecznik, absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego oraz zapalony biegacz.

Podlega bezpośrednio prezesowi MPK. - Jego silne miejsce w strukturze spółki gwarantuje skuteczność działania w interesie pasażerów – tłumaczy wrocławski ratusz.

Sam Arkadiusz Kucharski mówi, że nowa funkcja jest odpowiedzialna i wymagająca, ale praca z ludźmi potrafi dać wiele satysfakcji i zadowolenia.

- Uważam, że rola rzecznika wiąże się przede wszystkim z otwartością na wrocławian. Chciałbym, aby częste rozmowy i spotkania z pasażerami, jak również z organizacjami miejskimi, były jednym z ważniejszych elementów mojej pracy – dodaje Kucharski.

W wyborze rzecznika ważny był głos mieszkańców. Dlatego też MPK zaprosiło do komisji przedstawicieli Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.– Bardzo cieszymy się z wyboru pana Arkadiusza – mówi Dominik Czerniak z Akcji Miasto. – Wykazał on bowiem chęć nawiązania prawdziwego kontaktu z pasażerami, nie stosując przy tym, znanych już wszystkim, trików marketingowych. Cieszymy się, jako Akcja Miasto, na współpracę z nowym rzecznikiem.

Powołany rzecznik pasażera MPK swoją działalność rozpocznie 21 sierpnia. Informacje o tym, w jaki sposób kontaktować się z rzecznikiem pojawią się na stronie internetowej i profilu MPK Wrocław na Facebooku.

Ma on budować relacje z pasażerami i pomagać im w zawiłych sprawach. - Będzie też dbał o to, aby głos pasażerów oraz ich pomysły były bardziej słyszalne w miejskiej spółce – tłumaczy wrocławski ratusz.

Urzędnicy podkreślają, że powołanie osoby reprezentującej interesy pasażerów jest jedną z wielu zmian, które zachodzą w ostatnich miesiącach w MPK Wrocław. Wśród nich są m.in. cotygodniowe dyżury prezesa spółki dla pasażerów, powołanie pełnomocnika ds. osób niepełnosprawnych, wprowadzenie dodatkowych ułatwień dla podróżnych czy nawiązanie współpracy z lokalnymi społecznościami.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Sondaż: Połowa Polaków za małżeństwami par jednopłciowych. Co z adopcją?
Społeczeństwo
Ponad połowa Polaków nie chce zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach
Społeczeństwo
Poznań: W bibliotece odkryto 27 woluminów z prywatnych zbiorów braci Grimm
Społeczeństwo
Budowa S1 opóźniona o niemal rok. Powodem ślady osadnictwa sprzed 10 tys. lat
Społeczeństwo
Warszawa: Aktywiści grupy Ostatnie Pokolenie przykleili się do asfaltu w centrum