Pracownicy Coca-Coli uczą się jak być "mniej białym"?

W kursie online, w którym brali udział pracownicy Coca-Coli, pojawiły się porady na temat tego, jak być „mniej białym" - informuje amerykańska telewizja Fox News. Slajdy ze szkolenia, które opublikowano w sieci, wywołały oburzenie wśród części internautów.

Aktualizacja: 23.02.2021 12:41 Publikacja: 23.02.2021 12:32

Pracownicy Coca-Coli uczą się jak być "mniej białym"?

Foto: AdobeStock

Jak informuje telewizja Fox News, w sieci pojawiło się kilkuminutowe wideo ze slajdami, które miało zwrócić pracownikom Coca-Coli uwagę na problemy dyskryminacji rasowej. Internetowy kurs oparty został na kontrowersyjnej książce "White Fragility” (tłum."Biała kruchość) autorstwa Robin DiAngelo.

Autorzy kursu mieli zachęcać biorących w nim udział, aby starali się być "mniej biali”. Jak tłumaczono, w praktyce oznacza to bycie mniej "opresyjnym", „aroganckim”, „ignoranckim” czy bardziej „pokornym”. „Słuchaj, wierz, zerwij z apatią i białą solidarnością” - zaznaczano. Inny slajd mówił natomiast, że aby stawić czoła rasizmowi, należy zrozumieć, „co to znaczy być białym, jednocześnie kwestionując, co to znaczy być rasistą”. W kursie podkreślano także, że biali ludzie w Stanach Zjednoczonych i innych zachodnich krajach przechodzą socjalizację, uczącą ich poczucia wyższości wobec innych ludzi. „Z badań wynika, że już w 3-4. roku życia dzieci wiedzą, że lepiej jest być białym" - czytamy.

Telewizja Fox News podkreśla, że opublikowane w sieci slajdy pochodzące z kursu doprowadziły do podziału internautów. Część z nich uważa, że firma postąpiła dobrze i jej podejście do rasizmu jest słuszne, a inni zarzucili jej dyskryminację rasową.

Przedstawiciele Coca-Coli wysłali do Fox New list, w którym zaznaczyli, że slajdy przypisane do programu szkoleniowego „nie są częścią programu nauczania firmy”. „Nasze globalne szkolenie Better Together jest częścią planu nauczania mającego na celu pomoc w budowaniu integracyjnego miejsca pracy. Składa się z kilku krótkich części, każda trwa kilka minut ”- czytamy. Dodano również, że szkolenie jest publicznie dostępne w serwisie LinkedIn i obejmuje „różnorodne tematy, w tym równość i integrację”. „Nadal będziemy słuchać naszych pracowników i odpowiednio udoskonalać nasze programy szkoleniowe” - zapewnia firma.

Kurs, który wywołał kontrowersje zniknął we wtorek ze strony, na której wcześniej był dostępny.

Jak informuje telewizja Fox News, w sieci pojawiło się kilkuminutowe wideo ze slajdami, które miało zwrócić pracownikom Coca-Coli uwagę na problemy dyskryminacji rasowej. Internetowy kurs oparty został na kontrowersyjnej książce "White Fragility” (tłum."Biała kruchość) autorstwa Robin DiAngelo.

Autorzy kursu mieli zachęcać biorących w nim udział, aby starali się być "mniej biali”. Jak tłumaczono, w praktyce oznacza to bycie mniej "opresyjnym", „aroganckim”, „ignoranckim” czy bardziej „pokornym”. „Słuchaj, wierz, zerwij z apatią i białą solidarnością” - zaznaczano. Inny slajd mówił natomiast, że aby stawić czoła rasizmowi, należy zrozumieć, „co to znaczy być białym, jednocześnie kwestionując, co to znaczy być rasistą”. W kursie podkreślano także, że biali ludzie w Stanach Zjednoczonych i innych zachodnich krajach przechodzą socjalizację, uczącą ich poczucia wyższości wobec innych ludzi. „Z badań wynika, że już w 3-4. roku życia dzieci wiedzą, że lepiej jest być białym" - czytamy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Co z Ukraińcami, których Kijów widziałby w wojsku? Urząd ds. cudzoziemców tłumaczy
Społeczeństwo
Groził, wyzywał i wybijał szyby. Policja nie widziała podstaw do interwencji
Społeczeństwo
W Warszawie wyją syreny alarmowe? Wyjaśniamy dlaczego
Społeczeństwo
Sondaż: Połowa Polaków za małżeństwami par jednopłciowych. Co z adopcją?
Społeczeństwo
Ponad połowa Polaków nie chce zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach