Mothercare: Kontrowersyjne zdjęcia promujące zabawki imitujące sprzęt do sprzątania

Brytyjska sieć sklepów dziecięcych Mothercare znalazła się w ogniu krytyki, po tym jak postanowiła promować linię swoich najnowszych zabawek imitujących sprzęt do sprzątania zdjęciami dziewczynek, których stroje nawiązują do stylu ubierania się gospodyń domowych w latach 50-tych.

Aktualizacja: 12.07.2017 05:42 Publikacja: 12.07.2017 05:22

Mothercare: Kontrowersyjne zdjęcia promujące zabawki imitujące sprzęt do sprzątania

Foto: mothercare.com

Wałki we włosach, sukienka w grochy i wózek ze środkami do sprzątania popychany przed sobą - tak wygląda jedna z małych modelek reklamujących nową zabawkę oferowaną przez Mothercare. Inna mała modelka - również stylizowana na gospodynię domową z lat 50-tych - reklamuje odkurzacz zabawkę, który - jak pisze firma - pozwala "wprowadzić dzieci w prawdziwe życie".

Sieć Mothercare, proszona o komentarz przez CNN oświadczyła, że oferuje "szeroką gamę zabawek, które są skierowane do ludzi o różnych gustach i dzieci o różnych zainteresowaniach". "Przedstawiamy zarówno chłopców, jak i dziewczynki bawiących się różnymi zabawkami" - zapewnia "Mothercare".

Z kolei mówiąc o zabawkach z serii "Zabawa w dom" ("Playing House") Mothercare podkreśla, że w ramach tej serii również przedstawia "zarówno chłopców, jak i dziewczynki, bawiących się różnymi zabawkami imitującymi przedmioty codziennego użytku". CNN odnotowuje jednak, że chłopcy-modele nie są stylizowani na mężczyzn z lat 50-tych.

Mothercare skrytykowała brytyjska Superniania, Jo Frost. "To rozczarowujące, pewnie w przyszłym tygodniu zobaczymy chłopców noszących pasy z narzędziami i kaski na głowach. Takiej wczesnej edukacji nie popieram" - napisała na Twitterze.

Natomiast jedna z użytkowniczek Twittera zamieściła zestawienie zdjęcia reklamującego zabawkę z 2017 roku, ze zdjęciem promującym podobną linię zabawek z 1979 roku podkreślając, że jeśli chodzi o przedstawienie roli kobiet nic się w tym zakresie nie zmieniło.

Wałki we włosach, sukienka w grochy i wózek ze środkami do sprzątania popychany przed sobą - tak wygląda jedna z małych modelek reklamujących nową zabawkę oferowaną przez Mothercare. Inna mała modelka - również stylizowana na gospodynię domową z lat 50-tych - reklamuje odkurzacz zabawkę, który - jak pisze firma - pozwala "wprowadzić dzieci w prawdziwe życie".

Sieć Mothercare, proszona o komentarz przez CNN oświadczyła, że oferuje "szeroką gamę zabawek, które są skierowane do ludzi o różnych gustach i dzieci o różnych zainteresowaniach". "Przedstawiamy zarówno chłopców, jak i dziewczynki bawiących się różnymi zabawkami" - zapewnia "Mothercare".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Alarmujący raport WHO: Połowa 13-latków w Anglii piła alkohol
Społeczeństwo
Rosyjska wojna z książkami. „Propagowanie nietradycyjnych preferencji seksualnych”
Społeczeństwo
Wielka Brytania zwróci cztery włócznie potomkom rdzennych mieszkańców Australii
Społeczeństwo
Pomarańczowe niebo nad Grecją. "Pył może być niebezpieczny"
Społeczeństwo
Sąd pozwolił na eutanazję, choć prawo jej zakazuje. Pierwszy taki przypadek