Z badania Ipsos z 2016 roku wynika, że 49 proc. Turków nigdy nie było w kinie, 66 proc. nigdy nie poszło na koncert, do teatru lub do opery, a 39 proc. nigdy nie przeczytało książki. Dla 85 proc. badanych ulubioną rozrywką z zakresu kultury i sztuki było oglądanie telewizji, a 90 proc. przyznaje, że nie ma żadnego hobby.

Z kolei według badania GfK największy udział w życiu kulturalnym mają Turcy w wieku 18-24 lata. Z tego badania wynika jednak również, że aż 70 proc. ankietowanych nigdy nie uczestniczyło w imprezie o charakterze kulturalnym, a 82 proc. nie przejawia zainteresowania kulturą ani sztuką. 

Spośród tych, którzy przyznają się do zainteresowania sztuką 7 proc. uczy się grać na jakimś instrumencie, 4 proc. bierze udział w zajęciach z zakresu rzeźby, a 3 proc. - w kółkach teatralnych.

Raport Instytutu ze Stambułu zawiera też informacje o korzystaniu z serwisu YouTube przez Turków - wynika z niego, że 45 proc. internautów w wieku do 45 lat odwiedza ten serwis codziennie. W grupie 55+ YouTube'a odwiedza codziennie co czwarty Turek.