Obie organizacje oskarżają producentów napojów o wprowadzanie klientów - w tym dzieci - w błąd przy informowaniu o ryzykach związanych z piciem słodkich napojów. Chodzi o zagrożenie otyłością, problemami z układem krążenia oraz cukrzycą.

W związku z tym dwie organizacje non-profit postanowiły skierować sprawę do sądu. Przedstawiciele Praxis Project we wniosku złożonym do sądu przypominają, że od lat 50-tych do późnych lat 90-tych branża tytoniowa była zaangażowana w kampanię zmierzającą do podważania wyników badań naukowych łączących palenie papierosów z rakiem płuc i innymi chorobami".

Następnie czytamy, że Coca-Cola zachowuje się podobnie sugerując np. że to brak ruchu jest prawdziwą przyczyną otyłości oraz szermując hasłem "równowagi" oraz takimi sloganami jak "kalorie wchodzą - kalorie wychodzą" (calories in - calories out) - zmierzającymi do bagatelizowania problemu związanego z nadmiernym spożyciem napojów gazowanych.

Rzecznik Coca-Coli Kent Landers określił pozew jako pozbawiony uzasadnienia zarówno pod względem prawnym, jak i ze względu na stan faktyczny.

- Traktujemy klientów i ich zdrowie bardzo poważnie - podkreślił dodając, że Coca-Cola stara się pomagać konsumentom w kontrolowaniu ilości spożywanego cukru.