Reklama

Sondaż: PiS stabilne, KO i Lewica walczą

Ostatni sondaż przed wyborami nie przynosi wielkich zmian: lekko tracą największe partie, odrobinę zyskują te mniejsze.

Aktualizacja: 11.10.2019 12:56 Publikacja: 10.10.2019 19:44

Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że weźmie udział w wyborach 13 października

Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że weźmie udział w wyborach 13 października

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Zgodnie z ostatnim przedwyborczym sondażem zrealizowanym przez IBRiS na zlecenie „Rzeczpospolitej" w Sejmie znalazłyby się cztery partie: PiS – 41,7 proc, KO – 22 proc, Lewica – 13,4, oraz Koalicja Polska (PSL i Kukiz) – 6 proc. Pod progiem znalazła się Konfederacja – z 4,3 proc. poparcia.

Uwagę zwraca wysoka deklarowana frekwencja wyborcza. Wśród badanych 50,9 proc. „zdecydowanie" zamierza wziąć udział w wyborach, a 7,1 proc. „raczej", co razem stanowi 58 proc. respondentów. – Im bliżej wyborów, tym szybciej rośnie odsetek osób, które deklarują, że chcą głosować – mówi Marcin Duma, szef IBRiS. – Prawdopodobnie oznacza to, że będziemy mieć rekord frekwencyjny. Nie wiadomo jednak, jaki będzie rozmiar tego rekordu – czy 53, czy 57 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Polityka
Sondaż: Czy Zbigniew Ziobro powinien trafić do aresztu? Znamy zdanie Polaków
rozmowa
Prof. Wojciech Rafałowski: PiS jest dziś radykalny, bo chce wyeliminować Grzegorza Brauna
Polityka
Sondaż: Spadek poparcia dla PiS. Partia Kaczyńskiego straciła 2,2 pkt proc. w ciągu dwóch tygodni
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Polityka
PiS demolują trupy z jego szafy, trwa renesans Tuska – tylko na jak długo?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama