fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ruch Polska 2050

Sondaż: Więcej Polaków wierzy w ruch Hołowni, niż w ruch Trzaskowskiego

Fotorzepa, Jakub Czermiński
"Który z ruchów obywatelskich ma Pani/Pana zdaniem większą szansę na sukces?" - takie pytanie zadaliśmy uczestnikom sondażu SW Research dla rp.pl.

Zarówno Szymon Hołownia, jak i Rafał Trzaskowski zapowiedzieli powołanie ruchów społecznych po wyborach prezydenckich - Hołownia po I turze (zdobył w niej 13,87 proc. głosów) a Trzaskowski po II turze (przegrał w niej z Andrzejem Dudą uzyskując 48,97 proc. głosów, w I turze zdobył 30,46 proc. głosów).

Hołownia swój ruch zaczął już tworzyć -  zyskał też reprezentację w parlamencie po przejściu do Polski 2050 posłanki Hanny Gill-Piątek (wcześniej Wiosna, Lewica). Ruch Trzaskowskiego o roboczej nazwie "Nowa Solidarność" miał ruszyć na początku września, ale w związku m.in. z awarią w przepompowni ścieków Czajka w Warszawie, której Trzaskowski jest prezydentem, inauguracja ruchu została przesunięta w czasie.

Oba ruchy były już jednak ujmowane w sondażach - w ostatnim sondażu IBRiS dla "Rzeczpospolitej" Polska 2050 (Nowa Solidarność nie była w nim ujęta) uzyskała 9,2 proc.

Uczestników sondażu SW Research dla rp.pl zapytaliśmy, który z nowych ruchów społecznych - ich zdaniem - ma większą szansę na sukces.

Na tak zadane pytanie 29,6 proc. respondentów wskazało na Polskę 2050.

Zdaniem 18,9 proc. ankietowanych większą szansę na sukces ma Nowa Solidarność Rafała Trzaskowskiego.

29,3 proc. respondentów jest zdania, że żaden z tych ruchów nie ma szansy na sukces.

22,2 proc. ankietowanych nie ma zdania w tej sprawie.

- Ugrupowanie Szymona Hołowni za lepiej rokujące uważa co trzecia osoba między 35 a 49 rokiem życia i zbliżony odsetek osób posiadających wyższe wykształcenie. Częściej niż pozostali ugrupowanie Polska 2050 za posiadające większą szansę na sukces uważają osoby zarabiające w granicach 3001 – 5000 zł (37%). Rzadziej niż ogół badanych na ruch Szymona Hołowni wskazywały osoby z miast liczących od 20 tys. do 99 tys. mieszkańców  - co czwarty z nich - komentuje wyniki badania Piotr Zimolzak, wiceprezes zarządu agencji badawczej SW Research.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 15.09-16.09.2020 r. Analizą objęto grupę 800 internautów powyżej 18. roku życia. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków powyżej 18. roku życia pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA