fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Polacy coraz częściej kupują piwo bezalkoholowe

piwo bezalkoholowe
Adobe Stock
Piwa bezalkoholowe to najszybciej rozwijający się segment naszego rynku piwnego. Za tymi zwyżkami stoją zmiany stylu życia i kultury spożywania alkoholu.

Cały segment piw bezalkoholowych w naszym kraju stanowi już 4,9 proc. wolumenu całej kategorii piwnej i 5,9 proc. jej wartości – wynika z przygotowanego przez Kompanię Piwowarską raportu o piwach bezalkoholowych w 2020 r.: „0 proc. alkoholu, 100 proc. smaku". – Wolumen sprzedaży rośnie w tempie dwucyfrowym, najszybciej w całej kategorii piwnej, nawet w czasie pandemii, kiedy cały rynek mocno wyhamował – czytamy w raporcie. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku wolumen sprzedaży piwa bezalkoholowego urósł o 20,5 proc., zaś wartość tej sprzedaży podskoczyła o 24,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2019 r.

Rok wcześniej zwyżki były jeszcze pokaźniejsze i sięgnęły odpowiednio 60,8 i 63,0 proc.

Już w 2019 r. sprzedaż piwa bezalkoholowego miała większą wartość niż w przypadku płatków śniadaniowych czy gumy do żucia. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 r. wydaliśmy na piwo bezalkoholowe 823 mln zł. Gros z tego w miesiącach letnich, bo – jak wynika z danych wewnętrznych Kompanii Piwowarskiej – na okres marzec–sierpień przypada ok. 65 proc. sprzedaży piw bezalkoholowych.

Sprzedaż w okresie od stycznia do września sięgnęła niemal 1,2 mln hektolitrów. Rok wcześniej po dziewięciu miesiącach był to niespełna 1 mln hektolitrów.

Szybko rośnie udział piwa bezalkoholowego w sprzedaży piwa w lokalach gastronomicznych. W Polsce sięga ona 5 proc. To więcej niż we Francji (2 proc.) i we Włoszech (4 proc.). W Niemczech jest to 7 proc., a w Hiszpanii aż 18 proc.

Po piwo bezalkoholowe sięga już blisko 60 proc. dorosłych Polaków, którzy mogą legalnie pić alkohol. I o ile wśród użytkowników klasycznego piwa alkoholowego mamy 65 proc. mężczyzn i 35 proc. kobiet, o tyle wśród pijących piwo bezalkoholowe jest to 60 proc. mężczyzn i 40 proc. kobiet. – Piwo bez procentów przestało być wyłącznie domeną kierowców. Sięgają po nie osoby pragnące zachować jasny umysł ze względu na pracę, a także osoby uprawiające sport, preferujące zdrowy, dynamiczny styl życia i dbające o linię – przekonują autorzy raportu.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA