AmRest Holdings w II kwartale miał 272,1 mln euro przychodów w porównaniu z 482,8 mln euro obrotów w tym samym okresie poprzedniego roku. Strata netto wyniosła 120 mln euro, z kolei rok temu w II kwartale restaurator miał 7,2 mln euro zysku.

W podziale na rynki region CEE zmniejszył sprzedaż do 134 mln EUR (-34 proc. rok do roku). Obszar Europy Zachodniej osiągnął 92 mln euro sprzedaży (-53 proc. rok do roku), z czego Hiszpania zanotowała około 20 mln EUR (-70 proc. rok do roku), w Niemczech 20 mln euro, a we Francji 46 mln euro. Chiny zmniejszyły obroty do 19 mln euro, czyli o prawie 21 proc. rok do roku.

"Raportowany strata netto spółki ukształtowała się na poziomie 120,0 mln EUR, co jest efektem negatywnego wpływu rozwoju epidemii COVID-19 i działań podejmowanych przez kolejne państwa" - czytamy w raporcie DM BDM.

Sieć restauracji AmRestu na koniec II kwartału liczyła 2318 punktów. Największym rynkiem pozostaje Polska (557 lokali), natomiast na kolejnych miejscach są Hiszpania (329), Francja (328), Niemcy (274) oraz Rosja (269).

W czwartek na zamknięciu walory AmRestu Holdings wyceniane były na 17,3 zł za sztukę, co oznacza 60-proc. spadek od początku roku.