Brytyjski odpowiednik Komisji Etyki Reklamy ASA (Advertising Standarts Authority) nie uznał za niedozwoloną reklamy McDonald's, w której sieć barów fast food zachęcała do kupowania Happy Meal. Reklamę nawiązującą do popularnych Pokemonów emitowano w trakcie odcinków jeszcze bardziej popularnej wśród dzieci kreskówki „Świnka Peppa". Reklama została zaskarżona jako promująca niezdrowy tryb życia i tuczące jedzenie. Warto zauważyć, że regulacje w Wielkiej Brytanii zakazują reklamowania dzieciom produktów zawierających duże ilości tłuszczy, cukrów i soli.
Według ASA, jak informuje „The Guardian" akurat ta reklama McDonald's niczego takiego nie robiła, pomimo tego, że były w niej obecne McNuggets (kawałki kurczaka w panierce). Jednak Happy Meal nie przypomina już tego, który pamiętają dzisiejsi czterdziestolatkowie, gdyż McDonald's zadbał o to, by dostępne były zdrowe opcje – zamiast frytek można dostać np. kawałki jabłka czy marchewki, a obowiązkowy niegdyś cheeseburger, jest obecnie opcjonalny. Według ASA 80 procent dań głównych, 100 procent dodatków i 64 procent napojów możliwych do wyboru w Happy Meal nie kwalifikuje się jako śmieciowe jedzenie, więc nie można uznać, że reklama promuje niezdrowy tryb życia. McDonald's nie reklamuje bowiem w swoich reklamach kierowanych do dzieci cheesburgerów, Coca-Coli czy popularnych milkshake'ów. Spełnia więc normy zarówno prawne, jak i te narzucone przez ASA w ramach samoregulacji branży reklamowej.
Czytaj także: McDonald's wprowadza własną walutę – MacCoin. Oprze ją na Big Macu
Mniej szczęścia miało za to KFC, które znane jest z kurczaków w panierce (których popularność przyczyniła się do wprowadzenia McNuggets). Reklama shake'a Mars Krushems miała bowiem pecha znaleźć się na plakacie na budce telefonicznej tuż obok szkoły podstawowej. I nie pomogły tłumaczenia KFC, że „był to błąd", a nie celowe działanie. ASA zabroniła KFC używania tej reklamy.