fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Chińczycy oszaleli na punkcie koniaku. Francuzi korzystają

Adobe Stock
Chińscy konsumenci pokochali francuski koniak i to ten najdroższy. Sprzedaż marek należących do koncernu Remy Cointreau dzięki temu mocno wzrosła.

Remy Cointreau poinformował, że zysk o roku obrachunkowym 2017/2018 wzrósł o 14 procent do 237 mln euro.

Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Chinach, gdzie Remy Cointreau oferuje głównie drogie produkty premium, po ponad 50 dolarów za butelkę.

Dzięki chińskim konsumentom francuski koncern liczy na to, że produkty premium będą stanowić nie 53 proc. ogólnej sprzedaży, ale 60-65 procent.

Przychody francuskiego koncernu za rok 2017/2018 wzrosły o ponad 7 proc. do 1,127 mld euro, a obroty wzrosły o niemal 6 procent.

Koncern Remy Cointreau jest właścicielem takich marek jak koniak Rémy Martin, likiery Cointreau oraz Passo, Metaxa oraz whisky Bruichladdich.

Natomiast główny konkurent Remy Cointreau - Pernod Ricard zdecydował się na zupełnie inna strategie i chińskim konsumentom oferuje produkty tańsze. Według agencji Bloomberga chiński rynek alkoholi wart jest 156 mld dolarów. Obecnie Remy Cointreau ma 15 proc. chińskiego rynku, amerykański Diageo - 17 proc.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA