Reklama
Rozwiń
Reklama

Rosyjska pszenica śrubuje ceny na rynku zbóż

Cena pszenicy w rosyjskich kontraktach terminowych przekroczyła 300 dol. za tonę. Ostatni raz rosyjska pszenica była tak droga po aneksji ukraińskiego Krymu. Ceny pszenicy na giełdzie w Chicago osiągnęły nowe sześcioletnie maksimum.

Aktualizacja: 19.01.2021 06:09 Publikacja: 18.01.2021 16:55

Rosyjska pszenica śrubuje ceny na rynku zbóż

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

Ten wzrost cen rosyjskiego zboża na giełdach towarowych jest spowodowany coraz częściej pojawiającymi się doniesienia o planach Kremla dotyczących ograniczenia eksportu, pisze gazeta Kommersant.

Rynek spodziewa się, że rosyjskie cło na sprzedaż pszenicy za granicę od 1 marca do 30 czerwca zostanie podniesione do 50 euro za tonę. Od 15 lutego cło wyniesie 25 euro. Ograniczona została też do 17,5 mln ton kwota dozwolonego eksportu rosyjskiego zboża.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama