fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Pandemia zdziesiątkuje restauracje

Fotorzepa, Robert Gardziński
90 proc. firm z branży gastronomicznej i eventowej odnotowało spadek obrotów, większość zwalniała pracowników.

Jak wynika z badania serwisu Briefly, 85 proc. ankietowanych firm z branży gastronomicznej i eventowej skorzystało z jakiejś formy pomocy publicznej - zwolnienia z ZUS, Tarczy Antykryzysowej, Tarczy Finansowej PFR. Obecnie nastroje w branży są podzielone. 40 proc. przedsiębiorców i managerów przewiduje, że będzie coraz gorzej, a co trzeci jest przekonany, że najgorsze za nimi i będzie coraz lepiej.

- Wydaje się, że decydujące będzie nastawienie i zachowanie zwykłych ludzi. - Branże restauracyjna i eventowa potrzebują odpowiedzialności i zdrowego rozsądku nas wszystkich, wszędzie gdzie przebywamy - w przestrzeni publicznej, w komunikacji miejskiej, urzędach, szkołach. Im bardziej nasze zachowania będą rozsądne, tym mniej będzie zachorowań - komentuje Tomasz Szczęśniak, współzałożyciel i szef serwisu Briefly.

- Dzięki temu damy szansę naszym ulubionym restauracjom, kawiarniom, klubom i przede wszystkim zatrudnionym tam pracownikom na kontynuację działalności. Dużo się mówi o ochronie przed koronawirusem najbardziej narażonych osób - starszych, z chorobami przewlekłymi. Warto pamiętać, że zakładając maseczkę pomagamy również sporej grupie zachować pracę – dodaje.

W badaniu 90 proc. firm zanotowało spadki obrotów w porównaniu do okresu sprzed początku pandemii. 57 proc. ankietowanych deklaruje, że w ciągu ostatniego pół roku zmniejszyło liczbę zatrudnionych, a tylko 3 proc. zwiększyło liczbę pracowników. 40 proc. utrzymuje ten sam poziom zatrudnienia co przed pandemią. Trzy czwarte firm organizuje obecnie mniej imprez zamkniętych i okolicznościowych niż przed marcem 2020 r.

Pod koniec marca, czyli w szczycie zamrożenia gospodarki w wyniku epidemii koronawirusa, 67 proc. firm i lokali z branży gastronomicznej i eventowej w Polsce wstrzymało całkowicie funkcjonowanie.

Zdecydowana większość lokali i firm eventowych notuje mniejszą liczbę organizowanych imprez okolicznościowych. Zaledwie 8 proc. wskazuje, że organizuje więcej wydarzeń niż przed marcem 2020 r.

Mimo tego lokale i organizatorzy eventów nie zamierzają rezygnować z promowania swoich lokali i usług. Zaledwie 13 proc. badanych deklaruje, że nie zamierza inwestować w promocję swojej firmy. Minimum jedną aktywność planuje 87 proc. firm, przy czym najczęściej promocja ogranicza się do obecności firmy w mediach społecznościowych.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA