Nowy hit w Wielkiej Brytanii: drożdżowe masło orzechowe

„To bardziej kontrowersyjne niż brexit” – tak niektórzy internauci zareagowali na pomysł połączenia masła orzechowego z popularną w Wielkiej Brytanii pastą z ekstraktu drożdżowego Marmite.

Aktualizacja: 22.03.2019 17:30 Publikacja: 22.03.2019 17:18

Nowy hit w Wielkiej Brytanii: drożdżowe masło orzechowe

Foto: Marmite/Twitter

Należąca do Unilever marka Marmite wprowadza do sklepów w Wielkiej Brytanii nowy produkt, który wywołał sensację w internecie. To Marmite Peanut Butter - połączenie masła orzechowego z uwielbianą przez wielu Brytyjczyków pastą Marmite.

Czym jest Marmite? To brytyjski produkt spożywczy z wyciągu drożdżowego o konsystencji pasty, używany głównie do smarowania chleba i tostów, ale też jako dodatek do zup, owsianki czy mięsa mielonego. Ma on charakterystyczny mocny zapach, a smakiem i ciemnobrązowym kolorem przypomina sos sojowy. Każdy turysta prędzej czy później spotka się z nim na Wyspach. Mówi się, że Marmite można kochać albo nienawidzić i coś w tym jest, bo jedni biorą je do ust tylko raz w życiu, z kolei wielu Brytyjczyków nie wyobraża sobie śniadania bez tego przysmaku.

Czytaj także: Hip hop jest najlepszy dla szwajcarskiego sera 

Nic dziwnego, że informacja o nowym maśle orzechowym połączonym z ekstraktem drożdżowym w mig obiegła sieć i wywołała tak wielki entuzjazm internautów. Już wiadomo, czym wielu Brytyjczyków posmaruje niebawem kanapkę na dobry początek tygodnia, bo produkt Marmite Peanut Butter ma wejść na rynek w najbliższy poniedziałek.

Produkt będzie sprzedawany w słoikach o pojemności 225 g, w cenie 2,50 funtów. Od 25 marca będzie można kupić go przez w sklepie internetowym Ocado, z kolei 4 kwietnia wejdzie już normalnie do sklepów w całym kraju.

Firma podała, że produkt jest odpowiedzią na wręcz „oszałamiające żądania” konsumentów, którzy od dawna się o niego upominali. Swoją ekscytację z pomysłu połączenia masła orzechowego z marmite wyraziło już wielu internautów na mediach społecznościowych.

Jak przy każdym produkcie, który budzi mieszane uczucia, pojawiły się także negatywne komentarze z od drugiej grupy – tej, która pasty z ekstraktu drożdżowego nie znosi. Niektórzy stwierdzili, że połączenie tych dwóch smaków jest „bardziej kontrowersyjne niż brexit”, inni, że nigdy nie dadzą mu szansy.

Czytaj także: Majonez Kielecki przejdzie radykalną zmianę 

Należąca do Unilever marka Marmite wprowadza do sklepów w Wielkiej Brytanii nowy produkt, który wywołał sensację w internecie. To Marmite Peanut Butter - połączenie masła orzechowego z uwielbianą przez wielu Brytyjczyków pastą Marmite.

Czym jest Marmite? To brytyjski produkt spożywczy z wyciągu drożdżowego o konsystencji pasty, używany głównie do smarowania chleba i tostów, ale też jako dodatek do zup, owsianki czy mięsa mielonego. Ma on charakterystyczny mocny zapach, a smakiem i ciemnobrązowym kolorem przypomina sos sojowy. Każdy turysta prędzej czy później spotka się z nim na Wyspach. Mówi się, że Marmite można kochać albo nienawidzić i coś w tym jest, bo jedni biorą je do ust tylko raz w życiu, z kolei wielu Brytyjczyków nie wyobraża sobie śniadania bez tego przysmaku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu