Reklama Coca-Coli na Super Bowl. Pierwszy raz od lat emisja przed meczem

Celebrująca różnorodność, którą łączy jeden napój pełen cukru reklama po raz pierwszy od lat nie będzie emitowana w którejś z przerw.

Publikacja: 30.01.2019 06:00

Reklama Coca-Coli na Super Bowl. Pierwszy raz od lat emisja przed meczem

Foto: Bloomberg

Po raz pierwszy od 12 lat Coca-Cola nie wyemituje swojej reklamy w trakcie Super Bowl. Spot reklamujący flagowy napój koncernu pojawi się w CBS jeszcze przed początkiem meczu, przed hymnem narodowym USA. Coca-Cola nie podała powodów, dla których spot nie pojawi się w najważniejszym i najdroższym paśmie reklamowym.

Specjalnie przygotowywane na Super Bowl reklamy to tradycja w USA i większość firm jest gotowa bardzo dużo zapłacić, by wyemitowane były w trakcie przerwy. Marki szykują na ten moment (Super Bowl to najchętniej oglądane przez Amerykanów wydarzenie w TV) specjalne, unikalne spoty reklamowe, które pojawiają się tylko ten raz. Coca-Cola w tym roku przygotowała spot nawiązujący do Andy’ego Warhola i celebrujący różnorodność jej klientów.

Warhol napisał w 1975 – You can be watching TV and see Coca-Cola, and you know the president drinks Coke, Liz Taylor drinks Coke, and just think, you can drink Coke, too. A Coke is a Coke, and no amount of Money can Get you a better Coke (Siedzisz przed telewizorem i pijesz Coca Colę, i wiesz, że prezydent pije colę, Liz Taylor pije colę, i myślisz sobie, że ty też możesz pić colę). Coca-Cola w nowym spocie wykorzystuje frazę „A Coke is a Coke”, a zobaczyć możemy w nim najróżniejszych ludzi (nie wspominając o fantastycznych postaciach), których łączy picie coli. Koncern podkreśla w reklamie, że choć jesteśmy różni, to łączy nas cola.

W spocie tym widać dalekie echo innego spotu Coca-Coli. Emitowana w 1971 roku pokazywała wtedy rzeczywistych ludzi, zgromadzonych na wzgórzu we Włoszech. Koncern zgromadził wówczas dość pełen przekrój ludzi różnych ras i narodowości, których łączyła butelka coli.

Po raz pierwszy od 12 lat Coca-Cola nie wyemituje swojej reklamy w trakcie Super Bowl. Spot reklamujący flagowy napój koncernu pojawi się w CBS jeszcze przed początkiem meczu, przed hymnem narodowym USA. Coca-Cola nie podała powodów, dla których spot nie pojawi się w najważniejszym i najdroższym paśmie reklamowym.

Specjalnie przygotowywane na Super Bowl reklamy to tradycja w USA i większość firm jest gotowa bardzo dużo zapłacić, by wyemitowane były w trakcie przerwy. Marki szykują na ten moment (Super Bowl to najchętniej oglądane przez Amerykanów wydarzenie w TV) specjalne, unikalne spoty reklamowe, które pojawiają się tylko ten raz. Coca-Cola w tym roku przygotowała spot nawiązujący do Andy’ego Warhola i celebrujący różnorodność jej klientów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”