McDonald's ogłosił we wtorek, że w ciągu najbliższych pięciu lat otworzy w Chinach 2 tys. nowych restauracji, co zwiększy ich łączną liczbę w tym kraju do 4,5 tys. Państwo Środka stanie się tym samym największym rynkiem amerykańskiej sieci fast foodów poza Stanami Zjednoczonymi.

Inwestycja zostanie zrealizowana we współpracy z dwoma chińskimi partnerami firmy: spółką inwestycyjną CITIC oraz Grupą Carlyle. McDonald's sprzedał niedawno większość swoich lokali w Chinach obydwu podmiotom, ponieważ posiadają one większą znajomość lokalnego rynku i preferencji tamtejszych konsumentów.

McDonald's, wraz z partnerami, liczy na to, że nowe restauracje pomogą utrzymać dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Chinach każdego roku przez kolejne pięć lat. Na celowniku mają przede wszystkim mniejsze miejscowości, w których konkurencja w branży gastronomicznej nie jest aż tak zacięta jak w dużych miastach.

McDonald's opublikował niedawno swoje kwartalne wyniki finansowe, które mile zaskoczyły inwestorów. Na całym świecie sprzedaż giganta wzrosła aż o 6,6 proc. Jeśli chodzi o poszczególne regiony, szczególnie duży wzrost przychodów został zanotowany w Stanach Zjednoczonych – 3,9 proc., kiedy analitycy spodziewali się 3,2 proc.