Znikną nieuczciwe stacje diagnostyczne

Zanim stacja trafi do rejestru, zostanie sprawdzona.

Aktualizacja: 02.05.2016 10:13 Publikacja: 02.05.2016 07:51

Znikną nieuczciwe stacje diagnostyczne

Foto: www.sxc.hu

Przepisy Kodeksu drogowego trzeba dostosować do standardów unijnych. Chodzi o stacje badań technicznych samochodów i wyeliminowanie z rynku nieuczciwych przedsiębiorców. Projekt będzie gotowy lada dzień. Nadzorem nad systemem badań technicznych pojazdów oraz nad stacjami zajmie się dyrektor transportowy dozoru technicznego. Ma podlegać ministrowi transportu.

W projekcie pozostaje możliwość powierzenia badań technicznych prywatnym przedsiębiorcom prowadzącym stacje kontroli pojazdów jako działalność regulowaną.

Co to za zmiany?

Stacje będą drobiazgowo sprawdzane przez wykwalifikowanych inspektorów Transportowego Dozoru Technicznego przed wydaniem poświadczenia oraz wpisaniem przedsiębiorcy do rejestru. Prześwietlone zostaną warunki lokalowe i wyposażenie kontrolno-pomiarowe odpowiednie do zakresu badań.

Działalność stacji będzie monitorowana. Pojawią się kontrole i zatwierdzanie wyników wybranych losowo badań technicznych pojazdów przeprowadzonych w ostatnich trzech miesiącach. Przedsiębiorców czekają też doraźne kontrole oraz analiza skarg i analizy statystyczne, na podstawie których można też wszczynać doraźne kontrole stacji kontroli pojazdów. W projekcie proponuje się, by szef Instytutu Transportu Samochodowego (ITS) był odpowiedzialny za przeprowadzanie egzaminów dla kandydatów na diagnostów, wydawanie poświadczeń dla ośrodków szkolenia kandydatów na diagnostów w zakresie ustanowionych dla tych ośrodków wymogów, prowadzenie rejestru takich ośrodków, w tym sprawowanie nad nimi nadzoru.

Przepisy Kodeksu drogowego trzeba dostosować do standardów unijnych. Chodzi o stacje badań technicznych samochodów i wyeliminowanie z rynku nieuczciwych przedsiębiorców. Projekt będzie gotowy lada dzień. Nadzorem nad systemem badań technicznych pojazdów oraz nad stacjami zajmie się dyrektor transportowy dozoru technicznego. Ma podlegać ministrowi transportu.

W projekcie pozostaje możliwość powierzenia badań technicznych prywatnym przedsiębiorcom prowadzącym stacje kontroli pojazdów jako działalność regulowaną.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów