fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Prawo autorskie

Blogerka Jadłonomii pozwie Biedronkę za bezprawne wykorzystanie przepisu na piernik

Fotorzepa/ Marta Bogacz, Adobe Stock
Marta Dymek, autorka popularnego bloga pn. Jadłonomia zapowiedziała, że nie pozostanie obojętna ws. wykorzystanie jej przepisu i pozwie spółkę Jeronimo Martins Polska (Biedronka).

Chodzi o autorską receptę na piernik pomidorowy, która zdaniem Dymek została wykorzystana bezprawnie poprzez opublikowanie w odpłatnym magazynie "Czas na Święta".

- Drodzy, w tym świątecznym czasie piszę ze smutną sprawą. W odpłatnym magazynie "Czas na Święta", firma Jeronimo Martins Polska S.A. (Biedronka) prezentuje przepis na "pomidorowy piernik". Szkoda tylko, że jak wielu z Was zauważyło i pisało do mnie w wiadomościach, przepis ten wygląda jak kopia najpopularniejszego przepisu z Jadłonomii. Główne różnice to wzbogacenie przepisu mojego autorstwa nazwami produktów promowanych i sprzedawanych przez Biedronkę. A przecież nigdy nie zgodziłam się na takie wykorzystanie mojej pracy – pisze na profilu "Jadłonomii" Marta Dymek.

Blogerce zależało na polubownym rozwiązaniu sprawy. Jeronimo Martins jednak odmówiło wsparcia fundacji prozwierzęcej. Spółka uważa, że zarzuty stawiane przez autorkę Jadłonomii są bezpodstawne. Sprawa znajdzie finał w sądzie.

Dymek podkreśliła, że broni swoich przekonań i wyników wieloletniej pracy.

- (...) sprawą zajmie się sąd i to on będzie rozstrzygał, czy mimo tego, że pojedyncze przepisy kulinarne nie są chronione przez prawo autorskie, co wiem i rozumiem, doszło jednak do czynu nieuczciwej konkurencji i naruszenia dóbr osobistych - podkreśliła blogerka kulinarna.

Autorka przepisu nie zgadza się na dowolne korzystanie przez korporację z efektów pracy innych osób, narażanie ich wizerunku i lekceważenie propozycji ugody.

Jeronimo Martins Polska w piśmie do redakcji wirtualnemedia.pl podkreśla, że Biedronka nie jest stroną w sprawie z uwagi na to, że magazyn "Czas na Święta" przygotowywany jest  przez agencję Pola Design i to tam należy kierować roszczenia. JMP zapewnia, że zleceniobiorca jest autorem wszystkich przepisów zamieszczanych w magazynie.

Jednocześnie spółka podkreśla, że sposób przygotowania piernika pomidorowego jest powszechny w wielu krajach, a jego receptura znana jest dłużej, niż opublikowany na blogu Jadłonomii post.

Źródło: wirtualnemedia.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA