Reklama
Rozwiń

Poseł Lewicy reklamuje piwo. „Wyborcy szybko mu zapomną”

Maciej Kopiec, poseł klubu parlamentarnego Lewicy, na swoim profilu na Instagramie zamieścił sesję z piwem marki należącej do Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota. Czy to przystoi posłowi? O tym, jak zmieniają się nasze oczekiwania wobec polityków i jak zmienia się sama rola polityka rozmawiamy z prof. Rafałem Chwedorukiem, politologiem z UW.

Aktualizacja: 13.05.2021 15:25 Publikacja: 13.05.2021 11:55

Poseł Lewicy reklamuje piwo. „Wyborcy szybko mu zapomną”

Foto: PAP, Radek Pietruszka

Wpis posła wywołał poruszenie. Reklamowanie piwa w Polsce jest obwarowane wieloma warunkami, a samo zaangażowanie parlamentarzysty w akcję promocyjną to dla wielu osób przekroczenie granicy polityki i biznesu. Sam Kopiec broni się mówiąc, że „profil na Instagramie to nie jest kanał oficjalny”. – W polityce nie ma czegoś takiego, jak prywatność – zaznacza prof. Chwedoruk, gość podcastu Michała Płocińskiego. – Przy pełnej medializacji polityki nie można być politykiem od czasu do czasu. Jest się nim bez przerwy. Od skarpetek po wielkie idee, które polityk będzie wypowiadał, to one będą się składały na jego ocenę. Prezentacja gustów też jest formą politycznego zaangażowania – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Polityka
Migranci w centrum politycznej gry. Realny problem, czy wygodny pretekst?
Polityka
Przemytników wystraszyły kontrole na granicach?
Polityka
Szymon Hołownia zabrał głos w sprawie spotkania z PiS. Czego dotyczyła rozmowa?
Polityka
Łukasz Pawłowski: Bez zmiany premiera notowania koalicji będą coraz gorsze. Zakończy się to rządem mniejszościowym
Polityka
Polska 2050 zawiesiła Tomasza Zimocha. Wcześniej komentował spotkanie Hołowni z Kaczyńskim