Kubańskie linie lotnicze będą latać dzięki Rosji

Rosja pomoże w naprawie uziemionej w większości floty kubańskich linii lotniczych Cubana - poinformował wicepremier Rosji Jurij Borisow. Samoloty mają być naprawione do końca roku.

Aktualizacja: 26.01.2019 07:24 Publikacja: 26.01.2019 03:29

Kubańskie linie lotnicze będą latać dzięki Rosji

Foto: Javier Bravo Munoz [GFDL 1.2 (http://www.gnu.org/licenses/old-licenses/fdl-1.2.html) or GFDL 1.2 (http://www.gnu.org/licenses/old-licenses/fdl-1.2.html)], via Wikimedia Commons

Cubana musiała zrezygnować z obsługiwania większości połączeń krajowych ze względu na brak zdolnych do latania maszyn. Firma była zmuszona pożyczać samoloty od innych linii lotniczych.

Większość samolotów linii Cubana to rosyjskie i ukraińskie iljuszyny, tupolewy i antonowy - jest tak m.in. dlatego, że sankcje USA uniemożliwiają Kubie zakup samolotów wyprodukowanych przy udziale firm z USA. Problemy finansowe Kuby utrudniają jej kosztowne naprawianie samolotów.

Jednak po spotkaniu rosyjsko-kubańskiej międzyrządowej komisji w Moskwie Borisow poinformował, że strony podpisały umowy o serwisowaniu samolotów. Wicepremier Rosji nie poinformował, jak duże będą koszty tej operacji.

- Kubańska flota (powietrzna) będzie odtworzona w 2019 roku - poinformował wiceprezydent Kuby Ricardo Cabrisas. - Uzgodniliśmy, że w przyszłości stworzymy centrum serwisowania na Kubie, które będzie zajmować się flotą powietrzną, aby uniknąć powtórzenia się obecnej sytuacji.

W maju 2018 roku jedna z maszyn leasingowanych przez linie Cubana, 39-letni Boeing 737, rozbiła się. Zginęło wówczas 113 osób znajdujących się na pokładzie.

Borisow mówił również o postępach planu zmodernizowania linii kolejowych na Kubie przez Rosję. W 2017 roku Koleje Rosyjskie poinformowały, że negocjują sprawę wyremontowania ponad 1000 kilometrów torów na Kubie i stworzenie połączenia obsługiwanego przez kolej szybkich prędkości między Hawaną a Varadero.

Cubana musiała zrezygnować z obsługiwania większości połączeń krajowych ze względu na brak zdolnych do latania maszyn. Firma była zmuszona pożyczać samoloty od innych linii lotniczych.

Większość samolotów linii Cubana to rosyjskie i ukraińskie iljuszyny, tupolewy i antonowy - jest tak m.in. dlatego, że sankcje USA uniemożliwiają Kubie zakup samolotów wyprodukowanych przy udziale firm z USA. Problemy finansowe Kuby utrudniają jej kosztowne naprawianie samolotów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Polityka
Fińska prawica zmienia zdanie ws. UE. "Nie wychodzić, mieć plan na wypadek rozpadu"
Polityka
Jest decyzja Senatu USA ws. pomocy dla Ukrainy. Broń za miliard dolarów trafi nad Dniepr
Polityka
Argentyna: Javier Milei ma nadwyżkę w budżecie. I protestujących na ulicach
Polityka
Świat zapomniał o Białorusi. Co na to przeciwnicy dyktatora?
Polityka
Wybory do PE. Czy eurosceptycy zatrzymają integrację?