Reklama

"The Guardian": Duda wygrał dzięki narzędziom Facebooka?

Facebook i Cambridge Analytica był "integralną częścią" zwycięstwa w wyborach prezydenckich w 2015 roku Andrzeja Dudy. Dzisiejszy "The Guardian" pisze, że podczas kampanii wyborczej, zespół Dudy wykorzystywał narzędzia Facebooka dla wpływania na wyborców.

Aktualizacja: 20.03.2018 16:44 Publikacja: 20.03.2018 07:17

Andrzej Duda

Andrzej Duda

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Polski wątek pojawił się w aferze wokół zawieszenia współpracy między Facebookiem i firmą Cambridge Analytica.

Czy Cambridge Analytica wpłynęła na wynik wyborów prezydenckich w Polsce? "The Guardian" pisze, że Facebook w dziale "Success stories", opisując ostatnie wybory prezydenckie w Polsce, chwali się, iż "Facebook był nieodzownym elementem kampanii wyborczej Andrzeja Dudy. Dzięki narzędziom Facebooka zespół Andrzeja Dudy zamienił jego stronę w główny kanał komunikacji z wyborcami".

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Polityka
Dymisje w kierownictwie BBC. W tle zmontowana wypowiedź Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Polityka
Paraliż rządowy paraliżuje Amerykę
Polityka
Izraelscy osadnicy zaatakowali palestyńskich zbieraczy oliwek. Wśród rannych dziennikarka Reutera
Polityka
USA zwalniają Węgry z sankcji za rosyjską ropę po spotkaniu Orbána z Trumpem
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Polityka
Czy Donald Trump uratuje Viktora Orbána? Nie wiadomo
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama