"Rzeczpospolita": Na piątek został zaplanowany strajk załogi Ryanaira. Rok temu zniknęła linia Air Berlin. Dlaczego tanie linie mają kłopoty?
Kłopoty to za duże słowo. Ryanair wciąż świetnie sobie radzi, ma ogromne zyski. Dawniej podobne problemy miały m.in. Air France i Lufthansa, gdzie strajki trwały kilkanaście dni. Ale ostatecznie udało się porozumieć z załogą. Tak też będzie w przypadku Ryanaira.
Od czasu do czasu w mediach słychać głosy o schyłku ery tanich linii.
W mediach często się zapomina, że piloci, tak samo jak kontrolerzy lotów, to specyficzna grupa zawodowa. Jedyna, która jest w stanie tak wielką branżę złapać za gardło. Z resztą załogi przewoźnik łatwo może się porozumieć. A z nimi nie, bo nie ma ich kim zastąpić. Przypomnę, że kilka dekad temu podczas strajków kontrolerów lotów w USA jedyną metodą wyjścia z sytuacji, jaką znalazł Ronald Reagan, było zakucie kontrolerów w kajdanki.
Sugeruje pan, że strajki są na wyrost?