Odkryto gatunek tarantuli z „rogiem” na grzbiecie

W Angoli trafiono na nieznany wcześniej gatunek pająka z osobliwą naroślą na grzbiecie. - Nie ma drugiego takiego gatunku - podkreśla w rozmowie z serwisem rp.pl dr John Midgley, którego zespół naukowców dokonał odkrycia. Na razie nie wiadomo, dlaczego w toku ewolucji tarantula wykształciła ów „róg”.

Aktualizacja: 14.02.2019 11:27 Publikacja: 14.02.2019 11:20

Odkryto gatunek tarantuli z „rogiem” na grzbiecie

Foto: African Invertebrates

Odkrycia Ceratogyrus attonitifer („attonit” od łacińskiego "zdziwienie, fascynacja”, co oddaje stosunek naukowców do tego gatunku) dokonał dr John Midgley z KwaZulu-Natal Museum w RPA – informuje pismo „African Invertebrates”.

- Nowy gatunek Ceratogyrus jest niezwykły. Żaden inny pająk na świecie nie ma takiej wypustki – podkreśla dr Midgley w rozmowie z serwisem rp.pl.

Nie jest na razie jasne, do czego ów „róg” może służyć. - Nasze odkrycie pokazuje, jak wiele jeszcze badań przed nami - podkreśla dr Midgley.

Mimo groźnego wyglądu, jad tego zwierzęcia nie jest uważany za niebezpieczny, choć ukąszenia mogą powodować infekcje, a te – z powodu słabej dostępności opieki medycznej na tym obszarze Afryki – rodzą poważne zagrożenie dla zdrowia a nawet życia.

Najprawdopodobniej samice Ceratogyrus attonitifer nie budują własnych nor, tylko zasiedlają i powiększają już zastane.