Reklama

1800 procent normy K-Popu

Popularność K-Popu wśród użytkowników Spotify stale rośnie. Od 2014 roku „K-Pop Daebak”, pierwsza playlista poświęcona temu gatunkowi, zyskała ponad 2,4 miliona obserwujących, a liczba odsłuchań koreańskiego popu na platformie wzrosła o ponad 1800%. Od tamtej pory użytkownicy Spotify spędzili ponad 134 miliardy minut słuchając utworów K-Pop.

Aktualizacja: 29.02.2020 11:40 Publikacja: 29.02.2020 11:32

1800 procent normy K-Popu

Foto: AdobeStock

W 2015 roku Spotify uruchomiło osobną kategorię poświęconą koreańskiej muzyce popularnej, która zawiera różnorodne playlisty tego ekscytującego gatunku. Użytkownicy znajdą tam m.in. playlisty dedykowane wschodzącym artystom i girlsbandom, a także oryginalne ścieżki dźwiękowe z koreańskich produkcji filmowych i telewizyjnych, znane jako OST.
Niekwestionowanym liderem K-Popu na Spotify jest zespół BTS.

W 2019 roku stał się pierwszym zespołem z Azji, którego utwory na Spotify miały ponad 5 miliardów odtworzeń. Od lutego 2020 r. piosenki BTS zostały odsłuchane ponad 8 miliardów razy. W samym 2019 r. utwory miały ponad 3 miliardy odtworzeń. We wrześniu 2017 r. BTS stał się pierwszą formacją K-Pop, która pojawiła się na liście Global 50 Spotify z utworem „DNA”. Zaś  „Boy With Luv” BTS z udziałem Halsey to najpopularniejszy utwór K-Pop na Spotify. Został on odsłuchany ponad 380 milionów razy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kultura
Polski projekt z nagrodą DesignEuropa Awards 2025
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama