Reklama
Rozwiń
Reklama

Papieros w uchu

Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że wdychając do płuc dym z palącego się papierosa, nieświadomie uszkadzamy słuch.

Publikacja: 15.11.2017 19:47

Papieros w uchu

Foto: Stock Adobe

Dym tytoniowy to ponad 5000 substancji mających wpływ na działanie organizmu człowieka i wszystkie one stanowią szkodliwy koktajl, mający działanie toksyczne, kancerogenne, teratogenne.

Składa się on z fazy gazowej, powstałej w wyniku niecałkowitego spalania tytoniu i rozproszonych w niej cząstek stałych. Chociaż główne składniki dymu tytoniowego, azot, tlen i dwutlenek węgla, nie są dla organizmu zagrożeniem, to pozostałe 15 proc. jest śmiertelnie niebezpieczne. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Bristolu pokazują, że przeciętny palacz (mężczyzna) w ciągu całego życia wypala ponad 311000 papierosów, co kosztuje go więcej niż 10 lat życia, czyli każdy papieros zabiera nam około 11 minut. Nie ustalono bezpiecznego poziomu kontaktu z dymem tytoniowym i nic nie wskazuje na to, aby dalsze badania miały coś w tej sprawie zmienić.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Materiał Partnera
Chcieliby dwójkę. Dlaczego więc Polacy coraz rzadziej decydują się na dzieci?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama