Reklama
Rozwiń
Reklama

Jarosław Kaczyński nie złamał prawa, wstawiając się za Kurskim

Prokuratura nie stwierdziła znamion czynu zabronionego, badając kulisy próby odwołania prezesa TVP przez Radę Mediów Narodowych – dowiedziała się rp.pl.

Aktualizacja: 27.09.2016 16:37 Publikacja: 27.09.2016 16:25

Jarosław Kaczyński nie złamał prawa, wstawiając się za Kurskim

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Sprawa dotyczyła wydarzeń z 2 sierpnia. Dzień wcześniej ukonstytuowała się Rada Mediów Narodowych, której szefem został były wiceminister kultury Krzysztof Czabański z PiS, znany z chłodnych relacji z Jackiem Kurskim.

Jedną z pierwszych decyzji rady było więc odwołanie prezesa TVP. Kilka godzin później okazało się jednak, że uchwała w tej sprawie wejdzie w życie z dniem rozstrzygnięcia konkursu na nowego prezesa TVP, czyli w październiku. Powód? Według nieoficjalnych informacji, zmianę decyzji rady wymógł osobiście prezes PiS Jarosław Kaczyński, wstawiając się za Kurskim.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Kraj
Rękawice bokserskie z autografem prezydenta Nawrockiego hitem licytacji Marszu Niepodległości
Materiał Płatny
OŚWIADCZENIE
Kraj
Co Norwegowie znaleźli w chińskich autobusach? 18 takich pojazdów wozi warszawiaków
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Kraj
Sikorski: złożyłem zeznania jako poszkodowany w sprawie użycia Pegasusa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama