Reklama

Paweł Zalewski: Porozumienie nie poprze podatku. Ma instynkt samozachowawczy

Jestem spokojny o los podatku od reklam, bo część Zjednoczonej Prawicy, czyli Porozumienie Jarosława Gowina, powiedziało, że go poprze. Także dlatego, że ma instynkt samozachowawczy - ocenił Paweł Zalewski z Platformy Obywatelskiej.

Aktualizacja: 14.02.2021 08:37 Publikacja: 14.02.2021 08:10

Paweł Zalewski: Porozumienie nie poprze podatku. Ma instynkt samozachowawczy

Foto: fot. tv.rp.pl

qm

Uzasadniając plan „długofalowymi konsekwencjami pojawienia się i rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 oraz jego wpływem na zdrowie” rząd PiS, Porozumienia i Solidarnej Polski planuje wprowadzenie opłaty z tytuły reklamy internetowej i konwencjonalnej. Środki z nowej daniny miałyby zasilić Narodowy Fundusz Zdrowia, Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków oraz nową instytucję, Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.

Czytaj także: Posłowie o podatku od reklam: Uderzenie w niezależne media

Przeciwko planom wprowadzenia opłaty wystąpiły polskie media. „To po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media” - czytamy w liście otwartym do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, podpisanym przez 43 sygnatariuszy, wśród których są m.in. Gremi Media S.A., Agora S.A., Grupa Eurozet, Grupa RMF, Ringier Axel Springer Polska, Telewizja Polsat sp. z o.o. oraz TVN S.A.

W środę biorące udział w proteście media nie nadawały programów i nie publikowały treści w internecie, a strony główne gazet i portali informowały o akcji „Media bez wyboru”.

- Ja jestem spokojny, bo część Zjednoczonej Prawicy, czyli Porozumienie Jarosława Gowina, powiedziało, że nie poprze tego podatku. Nie poprze także dlatego, że ma instynkt samozachowawczy - komentował w sobotę w TVP Info Paweł Zalewski.

Reklama
Reklama

Podczas piątkowych obrad zarządu Porozumienia, ugrupowanie Jarosława Gowina zdecydowało, że nie poprze projektu ustawy o podatkach od mediów.

Dowiedz się więcej: Porozumienie przeciwko podatkowi od mediów

Poseł Platformy Obywatelskiej zaznaczył, że jest „zwolennikiem podatku cyfrowego od takich firm jak Google czy Facebook”. - Uważam, że ten podatek należy wprowadzić, ale można go skutecznie wprowadzić na poziomie europejskim i dzisiaj Unia Europejska przygotowuje się do takiego podatku. Mam nadzieje, że polski rząd Komisję Europejską w tym poprze - tłumaczył.

- Cieszę się, że pan zauważa, że wprowadzenie podatku cyfrowego jest niezwykle ważne i wymaga regulacji - odpowiedziała mu w tym samym programie Mirosława Stachowiak-Różecka z PiS. Jak tłumaczyła, choć powinna się tym zająć UE, „zajmuje, zdaje się, że od 2017 roku i niestety nic z tego nie wynika”. - Więc nie tylko Polska, ale też inne kraje, pierwsza zdaje się była Francja, straciły cierpliwość i po prostu tego rodzaju podatek cyfrowy, który ma służyć ściąganiu pieniędzy z wielkich gigantów z wielkich firm medialnych, u siebie wprowadziła - dodała.

Posłanka wyraziła też nadzieję, by jej koledzy z partii Jarosława Gowina „jednak w tym nieporozumieniu do porozumienia doszli”. - Wspólnie wygraliśmy wybory i wspólnie zaprojektowaliśmy, zaplanowaliśmy projekt zmiany reform dla Polski, żeby Polakom żyło się lepiej. Myślę, że to jest ten moment, że nawet jak to są jakieś spory i emocje, to niech ochłoną, zimne głowy i pracujmy dalej dla Polski i dla dobrych spraw - powiedziała Stachowiak-Różecka.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Kraj
Zielone światło dla polskiej elektrowni jądrowej i trzęsienie ziemi w PGE
Kraj
Od stycznia nie będzie można wynająć lokalu komunalnego? Jedyna nadzieja w radnych
Kraj
Pierwszy kierowca ukarany za wjazd do Strefy Czystego Transportu. Warszawa zaostrzy przepisy od 2026 roku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Kraj
Rafał Trzaskowski zadłuża Warszawę. M.in. na „pokrycie wydatków po inwazji Rosji na Ukrainę”
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama