fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Internet drży przed blokadą reklam

123RF
Planowane zmiany w przeglądarce Chrome, które obejmą m.in. nowe mechanizmy blokujące najbardziej nachalne i niezgodne ze standardami reklamy, powodują obawy przed spadkiem przychodów.

W przyszłym roku Google, właściciel najpopularniejszej w Polsce przeglądarki internetowej Chrome, wbuduje w nią nowe mechanizmy, które będą automatycznie strzegły internautów przed najbardziej denerwującymi reklamami.

Nie robi tego samodzielnie, bo za planowanymi zmianami stoi powołana przez branżę internetową Koalicja dla Lepszych Reklam (Coalition For Better Ads). Stworzyły ją zrzeszające firmy działające w sieci organizacje IAB, stowarzyszenia reklamodawców (w tym Światowa Feredaracja Reklamodawców (WFA – World Federation of Advertisers) oraz właśnie Google.

Nowe pomysły budzą obawy

Idea przyświecająca koalicji jest niekontrowersyjna. – Inicjatywa zmierzająca do tego, by reklamy w internecie były po prostu lepsze i mniej intruzywne dla internautów, a tym samym bardziej efektywne, jest bardzo dobra. I nawet pomysł, by jeden z mechanizmów był wprowadzony na poziomie przeglądarki może nie budzić zastrzeżeń. Jednak wywołuje wiele wątpliwości i niepokoju wś...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA