Reklama
Rozwiń
Reklama

Reklama rzadko trafia do klienta. Jeden rodzaj irytuje bardziej

Dużo więcej osób docenia spersonalizowane komunikaty czy treści z mediów społecznościowych niż klasyczne reklamy online.

Publikacja: 19.10.2020 13:58

Reklama rzadko trafia do klienta. Jeden rodzaj irytuje bardziej

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z raportu firmy ExpertSender 70 proc. nie ufa lub nie ma zdania na temat reklam w Internecie. Wśród różnych form najlepiej postrzegane są spersonalizowane komunikaty - wskazało je 74 proc. 43 proc. z kolei woli otrzymywać informacje o produktach z mediów społecznościowych, a 23 proc. przez e-maili. Najbardziej nie odpowiadają im pop-upy, czyli wyskakujące okna z reklamami - wskazał je co trzeci.

W efekcie sklepy internetowe w coraz szerszym stopniu wykorzystują personalizację oferty i komunikacji w swoich działaniach sprzedażowych w sieci. Wyższa efektywność tego typu działań potwierdzają badania - 70 proc. kupujących w internecie stwierdziło, że dostosowana do ich potrzeb oferta pomaga podjąć decyzję o zakupie. 74 proc. badanych stwierdziło, że chce otrzymywać przygotowaną pod kątem ich preferencji komunikację. Równocześnie tylko ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że zgadza się na profilowanie. Terminem tym określane są działania, które pozwalają w zautomatyzowany sposób dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb każdego klienta.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Media
Nielegalny streaming kwitnie. A mundial przyniesie erupcję piractwa
Media
Telewizja i streaming: cichy pakt, czy przymusowy związek
Reklama
Reklama