Twitter: nieoszlifowany diament na sprzedaż

Szefowie Twittera zamierzają wkrótce odpowiedzieć na trzy propozycje przejęcia serwisu.

Aktualizacja: 05.10.2016 19:11 Publikacja: 05.10.2016 18:18

Twitter: nieoszlifowany diament na sprzedaż

Foto: Bloomberg

Oferentów jest trzech: Salesforce, Walt Disney i Google. Według amerykańskich mediów kierownictwo Twittera ma odpowiedzieć na wszystkie trzy oferty jeszcze do końca tego tygodnia. Według mediów sprzedaż serwisu nastąpi "już wkrótce".

Twitter chciałby być konkurencja dla Facebooka, który ma jednak pięć razy tyle użytkowników. Wciąż ma - według analityków - ogromny potencjał biznesowy i jest wyceniany na 20 mld dolarów.

Prezes Salesforce Marc Benioff - jeden z potencjalnych kupców - nawał Twittera "nieoszlifowanym diamentem".

Analitycy uważają, że najbardziej prawdopodobnym nabywcą Twittera jest Google należąca do Alphabet.

Mimo powrotu do Twittera w zeszłym roku Jacka Dorseya – założyciela firmy, który miał ją uratować z kłopotów finansowych, wciąż nie jest dobrze.

W  drugim kwartale tego roku serwis miał 602 mln dolarów przychodów przy 107 mln dolarów starty netto.

Twitter wciąż przegrywa z taką konkurencja jak Facebook czy Instagram i to mimo wprowadzenia nowych funkcjonalności. Twitter ma obecnie ponad 300 mln użytkowników na całym świecie.

Oferentów jest trzech: Salesforce, Walt Disney i Google. Według amerykańskich mediów kierownictwo Twittera ma odpowiedzieć na wszystkie trzy oferty jeszcze do końca tego tygodnia. Według mediów sprzedaż serwisu nastąpi "już wkrótce".

Twitter chciałby być konkurencja dla Facebooka, który ma jednak pięć razy tyle użytkowników. Wciąż ma - według analityków - ogromny potencjał biznesowy i jest wyceniany na 20 mld dolarów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji