Reklama

Google odsuwa termin wyłączenia ciasteczek

Firmy działające w internecie dostały więcej czasu na przygotowanie się do nowego sposobu realizacji kampanii reklamowych.

Publikacja: 27.06.2021 21:00

Google odsuwa termin wyłączenia ciasteczek

Foto: Adobe Stock

O ponad rok, do połowy 2023 roku, technologiczny gigant Google przesunął moment wyłączenia w przeglądarce (Chrome) tzw. third party cookies (ang. ciasteczek podmiotów trzecich).

Amerykański koncern ogłosił tę decyzję w nocy z czwartku na piątek, krótko po tym, jak Komisja Europejska wszczęła tzw. dogłębne śledztwo sprawdzające, czy Google nie nadużywa pozycji na rynku reklamy internetowej w segmencie reklamy graficznej (display).

Ciasteczka podmiotów trzecich w przeglądarkach to sposób na śledzenie historii poczynań użytkownika i kierowanie do niego reklam produktów, którymi – przynajmniej na pozór – jest zainteresowany w sieci. To za ich sprawą po wyjściu ze sklepu internetowego produkty w nim oglądane wyświetlane są na innych stronach.

Ciasteczka zostały wyłączone już Apple'u (w przeglądarce Safari) i Microsofcie (Edge). Google jest jednak największym graczem na internetowym rynku.

Powodem zmian ma być dbałość o prywatność użytkowników. Dlatego też Komisja Europejska w ubiegłym tygodniu z jednej strony zapowiedziała weryfikację polityki Google'a (ciasteczka to niejedyna kwestia), a z drugiej zapewniła, że będzie działać, szanując prawa użytkowników.

Reklama
Reklama

Zdaniem ekspertów rynku reklamy internetowej wyłączenie ciasteczek podmiotów trzecich to duży kłopot dla szeregu firm utrzymujących się z reklam. Google podał, że odsuwa termin tego kroku m.in. dlatego, aby dać im więcej czasu na przygotowanie do nowego modelu współpracy.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama