W wyniku ogólnoświatowej awarii nie działały praktycznie wszystkie najważniejsze usługi Google.

Użytkownicy zgłaszali awarie w Workspace (Dokumenty, Arkusze, Prezentacje), Meet i poczcie Gmail wraz ze swoim Kalendarzem i Kontaktami. Nie działał też webowy interfejs do usługi Dysk Google, a także Google Classroom – przez, który odbywają się lekcje zdalne. Doszło także do awarii PlayStation Network i Discord.

Awaria dotyczyła nie tylko aplikacji Google, ale także urządzeń tzw. inteligentnego domu jak głośniki czy światła sterowane za pomocą aplikacji koncernu. Nie można się także było zalogować do gier, na przykład Pokémon Go na smartfonach.

Polski oddział Google skomentował już sprawę. „Dzisiaj o godz. 12:47 czasu środkowoeuropejskiego na około 45 minut doszło do wyłączenia systemu uwierzytelniania, spowodowanego problemem z naszym wewnętrznym mechanizmem przydzielania zasobów serwera. Usługi wymagające od użytkownika zalogowania się powodowały w tym czasie dużo błędów. Problem z systemem uwierzytelniania został rozwiązany o godz. 13:32. Działanie wszystkich usług Google zostało już przywrócone. Przepraszamy wszystkich, których dotknęły te problemy. Przeprowadzimy dogłębne badanie przyczyn, aby upewnić się, że ta usterka już nie będzie mogła się powtórzyć” - wytłumaczył Adam Malczak, Google Polska.