fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

Możliwe dodatkowe kontrole w niektórych superjumbo

Adobe Stock
Specjaliści badający wybuch silnika samolotu A380 Air France w locie w 2017 r. nad Grenlandią skupili się na możliwej wadzie produkcyjnej istotnej części, co może spowodować dodatkowe kontrole w kilkudziesięciu takich samolotach na świecie.

W trwającym od 2 lat postępowaniu wyjaśniającym przyczyny wybuchu jednego z 4 silników podczas lotu nad Grenlandią uwagę śledczych zwróciła odnaleziona niedawno pod 6-metrową warstwą śniegu nasada wentylatora sprężarki silnika.

Ta tytanowa część jest zasadniczym elementem wentylatora o średnicy 3 metrów w silnikach do największych samolotów pasażerskich produkowanych przez amerykańską spółkę Engine Alliance tworzoną przez General Electric i Pratt&Whitney.

Producent ma zlecić kontrole w poszukiwaniu mikroskopijnych skaz na podobnych elementach swych silników, znajdujących się w ok. 60 proc. z 237 A380 będących nadal w eksploatacji. Podejrzewana część powstała pod nadzorem Pratta&Whitneya, który nie chciał skomentować informacji Reutera. Odmówiły wypowiedzi również francuskie biuro badania katastrof lotniczych BEA, prowadzące to śledztwo i Airbus.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA