fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

Delta reorganizuje flotę, waha się z Alitalią

Bloomberg
Delta Air Lines zamierza wymienić w ciągu 5 lat jedną trzecią swej floty, nie zdecydowała jeszcze, czy wejdzie kapitałowo do Alitalii - powiedział jej prezes Ed Bastian

Decyzja amerykańskiego przewoźnika o wymianie samolotów nie zmieni jego planów inwestycyjnych, ale doprowadzi do rywalizacji Airbusa i Boeinga. Delta musi wymienić niemal 200 starszych B757 i B767 należących do segmentu, w który Boeing zamierza wejść nową maszyną średniego segmentu rynku. Airbus ma w nim A321XLR.

Według Bastiana, Delta jest bardzo zainteresowana takimi samolotami, uczestniczyła już we wstępnych rozmowach z koncernem. Boeing zastanawia się nad celowością rozpoczęcia prac nad nowym samolotem w 2020 r. , z perspektywą pierwszych dostaw w 2025 r. - Mam nadzieję, że się zdecyduje - powiedział prezes Delty na konferencji zorganizowanej przez bank JP Morgan.

Odrębnie powiedział, że za wcześnie jeszcze mówić, czy zainwestuje czy nie w Alitalię, bo podawane dotąd liczby są dość duże. Włoskie koleje państwowe Ferrovie dello Stato ogłosiły w lutym, że zamierzają podjąć z Deltą i easyJetem rozmowy nt. opracowana planu ratowania włoskiej linii.

Włoski rynek jest ważny dla amerykańskich konsumentów, to doskonały cel podróży, logiczne jest zatem rozważanie inwestycji w tym kraju - stwierdził Bastian.

Wzrost Delty będzie w przyszłości zależeć bardziej od przewozów międzynarodowych niż krajowych na zatłoczonym rynku amerykańskim. Ten wzrost mogą zapewnić bezpośrednie inwestycje w zagranicznych przewoźników. - Jeśli nie można naprawdę mieć dla siebie partnerskich linii, to trzeba znaleźć sposób wpływania na ich strategię, poza zwykłą umową handlową. Stwierdziliśmy, że inwestując w nie możemy wchodzić do rad dyrektorów i pomagać w zmianie strategii - cytuje Bastiana Reuter.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA