Modliński węzeł trzeba przeciąć

Transfery dla Ryanaira w Modlinie są nie do zaakceptowania – twierdzi prezes PLL LOT Rafał Milczarski. I mówi rywalom: – Protekcjonizm państwa wobec LOT to absurdalne oskarżenie.

Aktualizacja: 16.02.2018 10:49 Publikacja: 15.02.2018 20:01

Rafał Milczarski

Rafał Milczarski

Foto: materiały prasowe

Rz: To chyba jest szczyt światowej koniunktury lotniczej na świecie, która całkowicie zmieniła rynek. Ma pan pomysł na gorsze czasy?

Prognozy dla rynku lotniczego są jednoznacznie optymistyczne. Jak podaje ULC, do 2035 r. wszystkie porty lotnicze w Polsce powinny obsłużyć prawie 95 mln pasażerów, czyli 2,5 razy więcej niż obecnie. Co do koniunktury makroekonomicznej, to opinie są różne. Ale każda linia musi sobie radzić i w sytuacji wzrostu, i spadku koniunktury. Nas wspiera elastyczność kosztowa i operacyjna. Oczywiście, można się zastanawiać, jak długo będzie możliwe utrzymanie obecnego tempa wzrostu, ale w Europie, czyli na naszym głównym rynku, wzrost gospodarczy się rozpędza. Polski rynek rośnie dynamicznie i widać wyraźnie m.in. efekty rządowej polityki zmian w dystrybucji dochodu narodowego.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes PAŻP: Gotowi na lata, a nie tylko na lato
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej