Condor pokłócił się z Lufthansą. Sprawa w sądzie

Niemiecka linia wycieczkowa Condor złożyła zażalenie do niemieckiego federalnego urzędu ds. konkurencji. Powodem jest wypowiedzenie przez Lufthansę umowy o dowozie pasażerów na lotniska, z których operuje Condor.

Aktualizacja: 14.01.2021 18:57 Publikacja: 14.01.2021 18:50

Condor pokłócił się z Lufthansą. Sprawa w sądzie

Foto: Bloomberg

Bundeskartellamt poinformował, że zajmie się sprawą tak szybko, jak jest to możliwe. Zdaniem Lufthansy nie było innego wyjścia w sytuacji, kiedy branża przechodzi właśnie największy kryzys w historii i walczy o przetrwanie.

„Podczas kryzysu wywołanego pandemią COVID-19 byliśmy zmuszeni do drastycznego zmniejszenia floty i, co jeszcze boleśniejsze, zlikwidowania tysięcy miejsc pracy. Byłoby z naszej strony wielką nieodpowiedzialnością, gdybyśmy nie wykorzystywali własnych możliwości prowadzenia biznesu, używania własnych samolotów, co zaowocowałoby kolejnymi cięciami zatrudnienia” — napisała Lufthansa w odpowiedzi na informację potwierdzoną przez Bundeskartellamt.

Takie stanowisko Lufthansy nie jest niczym nowym w sytuacji, kiedy jeszcze w grudniu 2020 linia zapowiadała, że zamierza maksymalnie wykorzystać swoją flotę i jest to jej priorytetem. Według informacji przewoźnika zerwanie współpracy nie dotyczyło wyłącznie Condora, ale i czterech innych linii lotniczych, z których usług korzystała wynajmując od nich samoloty z załogami. Łącznie niemiecka linia korzystała z 30 „obcych” maszyn.

Teraz Lufthansa postawiła sprawę jasno: będzie korzystała z usług innych przewoźników wyłącznie w sytuacji, kiedy gwarantuje to bezpieczeństwo miejsc pracy w samej Grupie LH. „Kontrakty, które powodują, że pasażerowie odpływają od Lufthansy, nie będą już przedłużane” — napisał niemiecki przewoźnik.

Współpraca Lufthansy z Condorem trwała wiele lat. Lufthansa dowoziła pasażerów Condorowi na lotniska w Duesseldorfie, Frankfurcie i Monachium, skąd rejsami czarterowymi odlatywali na wakacje, najczęściej w dalekich kierunkach. Dodatkową atrakcją dla pasażerów było to, że Condor korzystał z programu lojalnościowego Miles&More, więc na takich rejsach można było „zarabiać” mile. A cała podróż odbywała się na jednym bilecie. Teraz Lufthansa informuje, że Condor nadal może korzystać z jej połączeń, tyle że nie będzie już korzystał z żadnej taryfy ulgowej.

Dowożenie pasażerów do głównych centrów biznesu Condora było planowane wówczas, kiedy Polska Grupa Lotnicza planowała przejąć Condora niespełna rok temu. Wówczas to LOT miał dowozić pasażerów Condorowi, z korzyścią dla obu stron.

Bundeskartellamt poinformował, że zajmie się sprawą tak szybko, jak jest to możliwe. Zdaniem Lufthansy nie było innego wyjścia w sytuacji, kiedy branża przechodzi właśnie największy kryzys w historii i walczy o przetrwanie.

„Podczas kryzysu wywołanego pandemią COVID-19 byliśmy zmuszeni do drastycznego zmniejszenia floty i, co jeszcze boleśniejsze, zlikwidowania tysięcy miejsc pracy. Byłoby z naszej strony wielką nieodpowiedzialnością, gdybyśmy nie wykorzystywali własnych możliwości prowadzenia biznesu, używania własnych samolotów, co zaowocowałoby kolejnymi cięciami zatrudnienia” — napisała Lufthansa w odpowiedzi na informację potwierdzoną przez Bundeskartellamt.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego