Reklama

USA: Boeing 737 MAX może już latać z pasażerami

Dwadzieścia miesięcy trwało uziemienie Boeingów B737 MAX. We środę, 18 listopada amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) zaakceptowała zmiany w oprogramowaniu zaproponowane przez Boeinga i wyraziła zgodę na powrót tych maszyn do latania z pasażerami.

Aktualizacja: 18.11.2020 14:50 Publikacja: 18.11.2020 14:46

USA: Boeing 737 MAX może już latać z pasażerami

Foto: Bloomberg

„B737 MAX może latać bezpiecznie” - czytamy w komunikacie FAA. Na świecie jest w tej chwili uziemionych prawie 800 maszyn Boeinga tego typu. 387 z nich zostało już doręczonych odbiorcom, a 395 pozostaje u producenta. Wiceprezes Boeinga, Greg Smith uważa, że jego firma będzie w stanie dostarczyć odbiorcom przynajmniej 450 MAX-ów do końca 2021 roku.

Zapewne za kilka dni taką samą decyzję jak Amerykanie podejmie Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), ponieważ kilkanaście dni temu prezes agencji, Patrick Ky zapowiadał, że europejska certyfikacja dla MAX-ów powinna być gotowa jeszcze przed końcem listopada. Oczekuje się, że wkrótce po Europejczykach takie same decyzje podejmą agencje w Kanadzie oraz w Brazylii. Natomiast Chińczycy najprawdopodobniej będą chcieli coś ugrać politycznie, więc w tym kraju proces przywracania maszyn do latania może się wydłużyć. W Polsce MAX-y mają w swojej flocie LOT, Enter Air, oraz czeski Smartwings, a maszyny dopuści do operowania na naszym rynku Urząd Lotnictwa Cywilnego po tym, jak dostanie zielone światło od EASA.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama