Singapore Airlines zostaną na ziemi do końca czerwca

Tylko 4 proc. siatki, czyli rejsy do 15 miast, utrzymują Singapore Airlines. Zwiększenie operacji planowane jest dopiero w końcu czerwca 2020.

Aktualizacja: 25.04.2020 12:48 Publikacja: 25.04.2020 12:41

Singapore Airlines zostaną na ziemi do końca czerwca

Foto: Bloomberg

Największy przewoźnik w Azji Południowo-Wschodniej wydłużył okres uziemienia floty o miesiąc. To kolejna taka decyzja, na którą wpłynęła bardzo słaba sprzedaż biletów.

Wcześniej zarząd SIA uważał, że uda się przekonać pasażerów do latania już w końcu kwietnia, po 2 tygodniach jednak okazało się, że popyt na podróże praktycznie nie istnieje, więc pojawiła się data 31 maja. A kiedy okazało się, że i wtedy nie będzie chętnych do latania, termin przesunięto na koniec czerwca.

SIA nie zwraca pieniędzy za odwołane loty. Oferuje natomiast bezpłatne przełożenie podróży na inny termin, zamienia bilety na vouchery, które można wykorzystać na rejsy w przyszłości, a kiedy już pasażerowie zdecydują się na lot, otrzymają dodatkowo bonus.

SIA przed kryzysem wywołanym pandemią Covid-19 była 15. co do wielkości linią lotniczą na świecie, latającą do 140 miast w 35 krajach. Załamanie ruchu i popytu na przesiadki w Singapurze, z czego żyła ta linia okazał się jednak tak głęboki, że musiała skorzystać z zewnętrznego dofinansowania w wysokości 15 mld dol. Było to możliwe dzięki wsparciu grupy finansowej Temasek. Singapurczycy zdecydowali się na wyemitowanie dla dotychczasowych akcjonariuszy obligacji o wartości 5,3 mld dol. oraz dodatkową emisję papierów o wartości 9,7 mld dol.

Według najnowszej prognozy Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) linie lotnicze w regionie Azji i Pacyfiku stracą przychody o wartości 113 mld dol., a spadek ruchu pasażerskiego szacowany jest na 50 proc. w porównaniu z 2019.

Conrad Clifford, wiceprezes IATA na region Azji i Pacyfiku nie ma złudzeń: — Sytuacja pogarsza się z dnia na dzień. Już mamy jedno bankructwo – Virgin Australia. I będzie ich więcej, jeśli rządy natychmiast nie zaczną działać zapewniając przewoźnikom wystarczającą ilość gotówki, jaka pozwoli im przetrwać najtrudniejszy okres — komentował sytuację w regionie.

Największy przewoźnik w Azji Południowo-Wschodniej wydłużył okres uziemienia floty o miesiąc. To kolejna taka decyzja, na którą wpłynęła bardzo słaba sprzedaż biletów.

Wcześniej zarząd SIA uważał, że uda się przekonać pasażerów do latania już w końcu kwietnia, po 2 tygodniach jednak okazało się, że popyt na podróże praktycznie nie istnieje, więc pojawiła się data 31 maja. A kiedy okazało się, że i wtedy nie będzie chętnych do latania, termin przesunięto na koniec czerwca.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes PAŻP: Gotowi na lata, a nie tylko na lato
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej