Ogłoszenie o zamówieniu publicznym na rozbudowę radomskiego lotniska pojawiło się na stronie BIP PPL. Z ogłoszenia wynika, że PPL planuje cztery przetargi na prace na radomskim lotnisku. Planowane inwestycje mają umożliwić realizację forsowanej przez Porty Lotnicze i polityków partii rządzącej koncepcji stworzenia z radomskiego lotniska portu lotniczego komplementarnego dla warszawskiego Okęcia.
Planowane prace to, wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym (PFU) dróg kołowania oraz płyt postojowych; wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym towarzyszących obiektów kubaturowych, wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym w zakresie parkingów, dróg miejskich, miejsc postojowych i dworców oraz na wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym budowy terminala.
Z ogłoszenia wynika, że terminal pasażerski na początek ma umożliwić obsługę 3 milionów podróżnych rocznie, ale ambicje PPL sięgają znacznie dalej:
- Wykonawca projektu terminala musi opracować na dużym poziomie ogólności koncepcję dalszej modułowej rozbudowy strefy odlotów (checkin, sortownia bagażu, kontrola bezpieczeństwa, poczekalnie odlotowe) oraz przylotów (karuzele bagażowe, sortownia bagażu, kontrola dokumentów na przylotach), zapewniającej całkowitą przepustowość terminala na poziomie 10 milionów pasażerów rocznie – czytamy w ogłoszeniu PPL.
Razem z rozbudową terminala idzie rozbudowa parkingów, ulic dochodzących do portu lotniczego i reszty niezbędnej infrastruktury, która umożliwi obsługę większych maszyn. Do tego dochodzi również budowa dworca autobusowego przy lotnisku. Istotne jest, że PPL planuje przyjmować na lotnisku w Radomiu, samoloty duże, typu Dreamlinera.