Ryanair musi informować podróżnych o ich prawach

Brytyjski urząd lotnictwa cywilnego CAA wyznaczył Ryanairowi termin poinformowania podróżnych z odwołanych lotów, że mają prawo do lotu inną linią i do zwrotu części wydatków.

Aktualizacja: 30.09.2017 18:38 Publikacja: 30.09.2017 18:34

Ryanair musi informować podróżnych o ich prawach

Foto: Bloomberg

Brak pilotów zmusił irlandzkiego przewoźnika do odwołania w najbliższych miesiącach lotów dotyczących ponad 700 tys. pasażerów.

Urząd CAA skrytykował linię za informowanie wprowadzające w błąd, gdy oferowała zwrot za bilety albo inne loty swymi samolotami. Przepisy zmuszają bowiem do proponowania lotów innymi liniami, jeśli Ryanair nie ma takiego dostępnego oraz do pokrycia podróżnym pewnych wydatków spowodowanych tym anulowaniem.

Urząd polecił linii opublikować komunikat wyjaśniający jego politykę kierowania podróżnych na inne loty oraz zwrotu wydatków i umieścić ten komunikat na froncie jego strony internetowej do godz. 17.00 czasu londyńskiego (16.00 GMT) w piątek 29 września. W piśmie skierowanym do Ryanaira stwierdził, że nie uważa dotychczas podjętych działań za „dostatecznej wyjaśniające dużej liczbie pasażerów, którzy zostali wprowadzeni przez niego w błąd”.

Urząd jest władny wystąpić do sądu wobec przewoźników, którzy nie przestrzegają praw konsumentów.

Ryanair oświadczył, że „dostosuje się w pełni do wszystkich wymogów CAA”, ale zasugerował, że urząd nie podjął podobnych działań wobec British Airways po awarii komputerowego systemu rezerwacji w maju. Stwierdził, że stara się spełniać rozsądne prośby o zmianę lotów kierując się zasadą trzykrotności ceny pierwotnego biletu, co stawia go w lepszym świetle od konkurentów.

Brytyjski minister lotnictwa Martin Callanan zwrócił się do prezesa Michaela O'Leary, by dotrzymał prawnych zobowiązań wobec pasażerów, a premier Irlandii, Leo Varadkar powiedział, że oczekuje interwencji krajowego organu nadzoru, jeśli Ryanair nie zapewni klientom zastępczych lotów.

Brak pilotów zmusił irlandzkiego przewoźnika do odwołania w najbliższych miesiącach lotów dotyczących ponad 700 tys. pasażerów.

Urząd CAA skrytykował linię za informowanie wprowadzające w błąd, gdy oferowała zwrot za bilety albo inne loty swymi samolotami. Przepisy zmuszają bowiem do proponowania lotów innymi liniami, jeśli Ryanair nie ma takiego dostępnego oraz do pokrycia podróżnym pewnych wydatków spowodowanych tym anulowaniem.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec