Obie ligi, wraz z Fanatics.com, która prowadzi internetowe sklepy dla NBA i WNBA ogłosiły, że wprowadzają do sprzedaży wyjątkowe maseczki. W ofercie będą nakrycia twarzy z logo ligi oraz herbami wszystkich drużyn, występujących w rozgrywkach.
"Jako globalna społeczność możemy odegrać rolę w walce z pandemią koronawirusa, stosując się do zaleceń Centrum Kontroli Chorób (CDC) i zakrywając usta oraz nos w miejscach publicznych", powiedziała Kathy Berens, odpowiedzialna w NBA za działania ze sfery CSR.
Nakrycia twarzy, produkowane przez dwie firmy będzie można kupić w sklepach internetowych NBA i WNBA. Dostępne będą wzory wszystkich 30 drużyn ligi męskiej oraz 12 zespołów ligi żeńskiej, w rozmiarach dla dorosłych i dla dzieci.
Liga swój dochód ze sprzedaży maseczek przekaże na wsparcie dwóch organizacji charytatywnych, pomagających w walce z epidemią - Feeding America w USA oraz Second Harvest w Kanadzie.