Marka VIVO! należy do IMMOFINANZ. W czterech krajach działa dziesięć galerii tej marki. Najnowsze, krośnieńskie centrum jest w pełni skomercjalizowane. Wśród najemców są m.in. H&M, Media Markt, JYSK, Reserved, kino Helios. Łączny koszt inwestycji w Krośnie to ok. 34 mln euro.
- Pierwsze centrum handlowe pod tą marką otworzyliśmy w 2014 roku w Pile. Potem ruszyliśmy z kolejnymi inwestycjami na innych rynkach - mówi Oliver Schumy, prezes IMMOFINANZ. - Centra handlowe VIVO! generują ponad 20 proc. łącznych przychodów z najmu, dlatego stanowią kluczowy element naszego portfela.
- VIVO! Krosno to nie tylko zakupy, ale także szeroko rozumiana rozrywka. Jesteśmy przekonani, że stanie się ulubionym miejscem spotkań - dodaje Magdalena Kowalewska, menedżer z IMMOFINANZ. W nowej galerii debiutuje 30 najemców, których do tej pory w mieście nie było. - Łącznie zajmują oni ponad 11 tys. mkw., czyli ponad połowę dostępnej powierzchni najmu - podaje Magdalena Kowalewska.
- Inwestycja warta 34 mln euro niewątpliwie stanowi stymulator dla lokalnej przedsiębiorczości oraz rynku pracy - ocenia Tomasz Szewczyk, prezes Acteeum Central Europe, partner przy projekcie VIVO! Krosno. - Powstanie galerii oznacza także wzrost wpływów z podatków od nieruchomości oraz działalności gospodarczej podjętej przez lokalnych partnerów biznesowych galerii, co przekłada się na rozwój miasta i zwiększenie jego atrakcyjności - podkreśla.
Obiekt jest doskonale skomunikowany z miastem i regionem dzięki sieci transportu publicznego oraz przebiegającej obok drodze krajowej do Jasła i Sanoka. Centrum oferuje 700 miejsc postojowych. Jest też nowy przystanek „VIVO! Krosno" dla prywatnych przewoźników. 200 metrów od galerii jest przystanek autobusowy.