Reklama

Outlety z markami premium

Różnorodna oferta pozwala obiektom wyprzedażowym odzyskać część obrotów traconych w każdą niedzielę niehandlową -mówi Radosław Gadomski, dyrektor ds. handlowych w firmie BOIG.

Aktualizacja: 23.06.2019 12:30 Publikacja: 23.06.2019 12:16

Outlety z markami premium

Foto: materiały prasowe

Jak zmieniają się centra wyprzedażowe? Jest w nich coraz więcej rozrywki? Coraz więcej gastronomii?

Radosław Gadomski: Trendy konsumencie wymusiły w ostatnim czasie wprowadzanie zmian w obiektach handlowych, w tym w centrach wyprzedażowych. Klienci coraz częściej chcą robić zakupy szybko, wygodnie i przy okazji mieć dostęp do usług i rozrywki. Na przekształcanie outletów wpłynęły także zaostrzone regulacje prawne dotyczące zakazu handlu w niedzielę.

Odpowiadając na te zmiany, właściciele centrów wyprzedażowych starają się jak najbardziej zróżnicować swoją ofertę i zadbać jednocześnie o oszczędność czasu swojego klienta. Dlatego obiekty te coraz częściej wzbogacane są o dodatkowe funkcje tj. convenience i przyjmują formułę mixed-use. Doskonałym przykładem jest powstający Cracovia Outlet, gdzie w ramach dużego kompleksu handlowego będą działać dwa parki handlowe przeznaczone do robienia codziennych zakupów, ze zróżnicowaną ofertą spożywczą, wyposażenia wnętrz i rozrywkową.

Powstanie tam największy w regionie klub fitness. Innym przykładem jest Pomerania Outlet, który powstaje w ramach rewitalizacji istniejącej Galerii Rumia. Bogata część convenience zostanie wzbogacona tu o outlet, kino, fitness i część gastronomiczną. Stworzenie tak różnorodnej oferty, z obszerną strefą przeznaczoną na codzienne zakupy, gastronomię i rozrywkę, pozwala obiektom wyprzedażowym odzyskać część obrotów traconych w każdą niedzielę niehandlową i zaspokaja jednocześnie potrzeby klientów.

Jakie usługi, jaka rozrywka, gastronomia, wchodzą do outletów?

Reklama
Reklama

Obiekty outletowe, które już od jakiegoś czasu działają na rynku, coraz częściej rozbudowywane są o dodatkowe parki handlowe oraz wzbogacane m.in. o sektory gastronomiczne i convenience. Z kolei nowo budowane obiekty - jak np. Cracovia Outlet czy przebudowywane jak Pomerania Outlet mają większe możliwości zaplanowania i stworzenia oferty odpowiadającej aktualnym wymaganiom rynku.

Poza obszerną strefą przeznaczoną do robienia codziennych zakupów i bogatą ofertą restauracyjną, mogą zaplanować także przestrzeń specjalnie przeznaczoną dla kina czy klubu fitness.

Jak będą wyglądały outlety przyszłości?

Rozwój centrów wyprzedażowych w Polsce jest ściśle powiązany z kierunkiem i tempem zmian rynku handlowego w naszym kraju. Możemy spodziewać się jednak rosnącej popularności obiektów typu mixed-use z komponentem wyprzedażowym.

Pomimo różnej sytuacji na rynkach krajów europejskich, wszędzie dostrzegamy bowiem tendencję do łączenia outletów m.in. z retail parkami, centrami convenience, biurami, centrami usługowymi, a także obiektami mieszkalnymi. Coraz mniej natomiast popularne są obiekty stricte wyprzedażowe, handlowe czy biurowe.

Format takiego obiektu, lokalizacja i podział poszczególnych stref, zależeć będzie od potrzeb lokalnej społeczności, panujących trendów i sytuacji rynkowej.

Reklama
Reklama

Jak wygląda państwa centra wyprzedażowe?

Na przestrzeni ostatnich lat mieliśmy możliwość pracować nad ofertą dużej części polskich outletów, m.in. Fashion House, Ptak Outlet, Oultet Białystok, Silesia Outlet czy powstających Cracovia Outlet i Pomerania Outlet. Nasze doświadczenie pokazuje, że istniejące centra wyprzedażowe coraz częściej przechodzą repozycjonowanie i pozyskują więcej marek z sektora premium. Wzbogacają także swoją ofertę tak, by była ona jak najbardziej komplementarna i wielofunkcyjna, zaspokajając różnorodne potrzeby swoich klientów.

Nieruchomości
Klienci wracają na rynek mieszkań. Powiało optymizmem
Nieruchomości
Wynajem mieszkań: górą kalkulacja czy emocje?
Nieruchomości
Czy będą jesienne żniwa na rynku nieruchomości
Nieruchomości
Czy deweloperzy pokazują ceny mieszkań? Sprawdzamy
Nieruchomości
Kupować mieszkanie czy czekać
Reklama
Reklama