fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Komercyjne

Galerie, hotele i salony pod specjalnym nadzorem

AdobeStock
Coraz więcej obiektów handlowych potwierdza bezpieczeństwo sanitarne, zdobywając certyfikat SafeGuard. Sprawdzane są też hotele, biura, gastronomia. Następne mają być salony fryzjerskie i kosmetyczne.

Obiekt, któremu firma Bureau Veritas przyzna certyfikat bezpieczeństwa, trafia na ogólnodostępną, cyfrową platformę RestartYourBusinessWithBV. - Cyfrowy ekosystem pozwala na szybką weryfikację, czy nieruchomość w czasie pandemii działa zgodnie z procedurami sanitarnymi – tłumaczą przedstawiciele Bureau Veritas. Zaczęło się od współpracy firmy z marką Accor wiosną 2020 r. Do tej pory sprawdzono już ponad 1 tys. hoteli na całym świecie, z czego 72 w Polsce. W podobny sposób można też zweryfikować bezpieczeństwo innych budynków, nie tylko hoteli i obiektów gastronomicznych.

– Do projektu dołączyli kolejni klienci, w tym Klépierre Management Polska i Multi Poland, właściciele i zarządcy centrów handlowych w całej Polsce, m.in: Sadyby Best Mall w Warszawie, centrum Poznań Plaza, Magnolii Park Wrocław czy Forum Gdańsk – podaje firma.

W 2020 i 2021 r. zweryfikowano w Polsce łącznie 91 obiektów (hotele, galerie handlowe, biura). W lutym, po ponownym otwarciu hoteli, rozpoczęła się druga tura audytów w obiektach sieci Accor.

Joanna Waberska, audytor z Bureau Veritas, tłumaczy, że w pierwszym etapie firma bierze pod lupę procedury i wewnętrzny regulamin obowiązujący w danym obiekcie. Audytorzy sprawdzają, czy jest zgodny z wytycznymi GIS. W drugim etapie eksperci sprawdzają wszystko na miejscu.

Weryfikują m.in. czy w danym obiekcie handlowym przestrzegana jest zasada odpowiedniej liczby osób na mkw., czy zachowywany jest dystans społeczny, czy dezynfekowane są powierzchnie wspólne. Czystość sprawdza się nie tylko w miejscach, gdzie pojawiają się klienci, ale i w pomieszczeniach socjalnych. Firma bierze też pod uwagę, czy pracownicy i klienci centrum noszą maseczki.

- Sprawdzamy, czy w obiekcie jest osoba, np. pracownik ochrony, który kontroluje klientów pod kątem zasłaniania ust i nosa, zachowania dystansu, i który, w razie potrzeby, przypomina, co trzeba robić – tłumaczy Joanna Waberska. - W czasie audytu sprawdzamy, czy obiekt jest monitorowany, a na korytarzach albo w pasażach wytyczono linie ułatwiające zachowanie dystansu bądź zamieszczono oznakowania lub plakaty informujące o obowiązku zachowania dystansu społecznego.

Etykieta SafeGuard poświadcza, że audytowany obiekt działa w zgodzie z wymogami reżimu sanitarnego. – To jasna informacja dla klientów, że miejsce stosuje się do zasad. Oznaczone etykietą obiekty automatycznie pojawiają się także na specjalnej interaktywnej mapie, do której każdy ma dostęp – mówi Joanna Waberska. - W przypadku centrum handlowego nie bez znaczenia są również kwestie wizerunkowe. Dzięki takiej weryfikacji klienci i pracownicy mogą się czuć bezpieczniej, wiedząc, że zarząd obiektu dokłada wszelkich starań, by przestrzegać norm i zapewnić wszystkim bezpieczeństwo.

Sprawdzane mają być także zakłady fryzjerskie i kosmetyczne. Program Bezpieczny Punkt bazuje na podobnych założeniach.

- Certyfikaty ułatwiają weryfikację placówek w Polsce i na całym świecie, potwierdzając zgodność obiektów z międzynarodowymi i krajowymi wytycznymi sanitarnymi – podsumowuje Witold Dżugan, dyrektor certyfikacji w Bureau Veritas Polska. - Zarówno goście, jak i klienci oraz partnerzy biznesowi mogą zweryfikować, czy wybrane przez nich hotel, restauracja, stacja paliw, bank czy biurowiec wdrożyły i konsekwentnie stosują odpowiednie wymagania sanitarne.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA