Reklama
Rozwiń

Galerie, hotele i salony pod specjalnym nadzorem

Coraz więcej obiektów handlowych potwierdza bezpieczeństwo sanitarne, zdobywając certyfikat SafeGuard. Sprawdzane są też hotele, biura, gastronomia. Następne mają być salony fryzjerskie i kosmetyczne.

Publikacja: 28.02.2021 12:08

Galerie, hotele i salony pod specjalnym nadzorem

Foto: AdobeStock

Obiekt, któremu firma Bureau Veritas przyzna certyfikat bezpieczeństwa, trafia na ogólnodostępną, cyfrową platformę RestartYourBusinessWithBV. - Cyfrowy ekosystem pozwala na szybką weryfikację, czy nieruchomość w czasie pandemii działa zgodnie z procedurami sanitarnymi – tłumaczą przedstawiciele Bureau Veritas. Zaczęło się od współpracy firmy z marką Accor wiosną 2020 r. Do tej pory sprawdzono już ponad 1 tys. hoteli na całym świecie, z czego 72 w Polsce. W podobny sposób można też zweryfikować bezpieczeństwo innych budynków, nie tylko hoteli i obiektów gastronomicznych.

– Do projektu dołączyli kolejni klienci, w tym Klépierre Management Polska i Multi Poland, właściciele i zarządcy centrów handlowych w całej Polsce, m.in: Sadyby Best Mall w Warszawie, centrum Poznań Plaza, Magnolii Park Wrocław czy Forum Gdańsk – podaje firma.

W 2020 i 2021 r. zweryfikowano w Polsce łącznie 91 obiektów (hotele, galerie handlowe, biura). W lutym, po ponownym otwarciu hoteli, rozpoczęła się druga tura audytów w obiektach sieci Accor.

Joanna Waberska, audytor z Bureau Veritas, tłumaczy, że w pierwszym etapie firma bierze pod lupę procedury i wewnętrzny regulamin obowiązujący w danym obiekcie. Audytorzy sprawdzają, czy jest zgodny z wytycznymi GIS. W drugim etapie eksperci sprawdzają wszystko na miejscu.

Weryfikują m.in. czy w danym obiekcie handlowym przestrzegana jest zasada odpowiedniej liczby osób na mkw., czy zachowywany jest dystans społeczny, czy dezynfekowane są powierzchnie wspólne. Czystość sprawdza się nie tylko w miejscach, gdzie pojawiają się klienci, ale i w pomieszczeniach socjalnych. Firma bierze też pod uwagę, czy pracownicy i klienci centrum noszą maseczki.

- Sprawdzamy, czy w obiekcie jest osoba, np. pracownik ochrony, który kontroluje klientów pod kątem zasłaniania ust i nosa, zachowania dystansu, i który, w razie potrzeby, przypomina, co trzeba robić – tłumaczy Joanna Waberska. - W czasie audytu sprawdzamy, czy obiekt jest monitorowany, a na korytarzach albo w pasażach wytyczono linie ułatwiające zachowanie dystansu bądź zamieszczono oznakowania lub plakaty informujące o obowiązku zachowania dystansu społecznego.

Etykieta SafeGuard poświadcza, że audytowany obiekt działa w zgodzie z wymogami reżimu sanitarnego. – To jasna informacja dla klientów, że miejsce stosuje się do zasad. Oznaczone etykietą obiekty automatycznie pojawiają się także na specjalnej interaktywnej mapie, do której każdy ma dostęp – mówi Joanna Waberska. - W przypadku centrum handlowego nie bez znaczenia są również kwestie wizerunkowe. Dzięki takiej weryfikacji klienci i pracownicy mogą się czuć bezpieczniej, wiedząc, że zarząd obiektu dokłada wszelkich starań, by przestrzegać norm i zapewnić wszystkim bezpieczeństwo.

Sprawdzane mają być także zakłady fryzjerskie i kosmetyczne. Program Bezpieczny Punkt bazuje na podobnych założeniach.

- Certyfikaty ułatwiają weryfikację placówek w Polsce i na całym świecie, potwierdzając zgodność obiektów z międzynarodowymi i krajowymi wytycznymi sanitarnymi – podsumowuje Witold Dżugan, dyrektor certyfikacji w Bureau Veritas Polska. - Zarówno goście, jak i klienci oraz partnerzy biznesowi mogą zweryfikować, czy wybrane przez nich hotel, restauracja, stacja paliw, bank czy biurowiec wdrożyły i konsekwentnie stosują odpowiednie wymagania sanitarne.

Nieruchomości
Przedmieścia kuszą niższymi cenami mieszkań
Nieruchomości
Najem mieszkań na huśtawce. Ile zapłaci lokator?
Nieruchomości
Rynek wtórny. Nie ma co czekać na cenowy cud
Nieruchomości
Tyle sprzedający chcą za mieszkania z drugiej ręki
Nieruchomości
Nowy szef Speedwella w Polsce: wierzymy w rynek mieszkaniowy