fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Koleje

Kolej przebuduje linię z Warszawy do Lublina

Fotorzepa, Dariusz Gorajski
Blisko 3,5 miliarda złotych będzie kosztować modernizacja linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Lublinem

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na pierwszy etap modernizacji linii kolejowej nr 7 z Otwocka do Lublina. Przedsięwzięcie obejmie 150 kilometrów, na których wymienione zostaną rozjazdy i zamontowane urządzenia sterowania ruchem. Wybudowane zostaną dwa nowe wiadukty oraz 11 przejść pod torami przeznaczonych dla pieszych. Poprawi to bezpieczeństwo ruchu. Pojawią się także przejścia dla zwierząt.

Pomiędzy Otwockiem a Pilawą zostanie położony drugi tor. Dzięki temu na trasie będzie mogło kursować więcej pociągów, zwiększy się także ich prędkość. PLK zakłada, że po zakończeniu modernizacji składy osobowe będą mogły kursować z prędkością do 160 kilometrów na godzinę. W rezultacie podróż pomiędzy Warszawą a Lublinem skróci się do półtorej godziny. To o trzy kwadranse krócej niż zabiera obecny przejazd.

Linia nr 7 to strategiczny szlak kolejowy dla województwa lubelskiego. Jest także trasą łączącą Warszawę z granicą Polski i Ukrainy. To także część międzynarodowego korytarza transportowego łączącego Morze Czarne z Bałtykiem. Po modernizacji trasy możliwe będzie uruchomienie szybkich połączeń kolejowych pomiędzy Warszawą a Lwowem i Kijowem.

Modernizacja poprawi także komfort obsługi pasażerów wsiadających do pociągów na całej trasie. Inwestycja obejmie bowiem także stacje kolejowe i przystanki pomiędzy Warszawą i Lublinem. Wszystkie mają zostać wyposażone w nowe wiaty, ławki, oświetlenie oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Perony o dojścia do nich będą dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych. W Lublinie zaplanowano budowę nowego przystanku Lublin Zachód.

Realizacja inwestycji rozpocznie się w 2017 roku i potrwa cztery lata. Wcześniej PLK przygotowuje trasę alternatywną na odcinku Łuków – Lublin, która będzie wykorzystywana zarówno przez pociągi towarowe jak i osobowe. Podobne rozwiązanie zastosowano ostatnio przy pracach na Rail Baltica, gdzie pierwszy przetarg w ramach Krajowego Programu Kolejowego objął modernizację 230 kilometrów linii objazdowych z Warszawy do Białegostoku. W październiku PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację 51 –kilometrowego objazdu, który zarazem umożliwi wznowienie przewozów pasażerskich z Łukowa do Parczewa, a dalej do Lubartowa i Lublina.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA