Wiceminister spotkał się najpierw z przedstawicielami miejscowych władz, następnie związków zawodowych i z dyrekcją grupy, aby przedstawić im propozycje rządu mające zapewnić istnienie tego zakładu produkującego dotąd lokomotywy, zagrożonego likwidacją.
15 składów dwupoziomowych TGV Euroduplex zamówionych przez skarb państwa będzie kursować na trasach Bordeaux-Marsylia, Bordeaux-Tuluza i Montpeller-Perpignan (korytarz południowy).
To oznacza zmianę klasy projektów połączeń Bordeaux-Tuluza i Montpellier-Perpignan w trasy dużych prędkości (LGV) od 2025 r. w przypadku pierwszego i koło 2030 r. w przypadku drugiego. Jedna trzecia trasy Bordeaux-Marsylia stanie się od 2017 trasą TGV.
Euroduplex to składy najnowszej generacji TGV, zaprojektowane tak, by można było używać ich w systemach innych niż francuskie linie TGV, zwłaszcza zagranicą. Korzysta z nich np. firma Lyria na trasie Paryż- Zurych. Każdy taki skład kosztuje 25-30 mln euro.
Wiceminister Sirugue potwierdził tarze zamówienie sześciu składów TGV na trasę Paryż-Turyn-Mediolan oraz fakt zainwestowania przez Alstom w europejski ośrodek serwisowania i napraw taboru oraz w ośrodek badawczo-rozwojowy autobusów elektrycznych. Źródło związkowe podało, że firma zainwestuje w Belfort 70 mln euro.