fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Koleje

Kolej wybuduje wart 30 mln zł tunel w Sulejówku

Blisko 30 milionów złotych będzie kosztować budowa przejazdu pod torami w ciągu drogi wojewódzkiej nr 638 w Sulejówku.
Inwestycję wspólnie sfinansuje samorząd Mazowsza, miasto i spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Przedsięwzięcie ma przyczynić się do znacznego usprawnienia komunikacji w mieście.
Planowany tunel zastąpi często zamykany przejazd kolejowo-drogowy. W rezultacie kierowcy zyskają swobodny przejazd pomiędzy przedzielonymi linią kolejową częściami miasta. Wzrośnie także bezpieczeństwo i płynność ruchu kolejowego na trasie z Warszawy w stronę Siedlec. Nowy obiekt zaplanowano z uwzględnieniem przyszłej modernizacji linii i ułożeniem dodatkowego, trzeciego toru. Porozumienie władz regionalnych, miejskich i PLK w sprawie inwestycji określa sposób finansowania budowy tunelu oraz ramy czasowe. W pierwszej kolejności opracowany zostanie projekt, a w pierwszym kwartale 2018 roku planowane są prace budowlane. – Podpisanie umowy na budowę tunelu w al. Piłsudskiego to dla Sulejówka jedno z najważniejszych wydarzeń ostatnich 25 lat. Miasto zyska przede wszystkim lepszą komunikację i pozbędzie się korków. To również wielka szansa rozwoju Sulejówka – powiedział Arkadiusz Śliwa, burmistrz Sulejówka.
Porozumienie władz regionalnych, miejskich i PLK w sprawie inwestycji określa sposób finansowania budowy tunelu oraz ramy czasowe. W pierwszej kolejności opracowany zostanie projekt, a w pierwszym kwartale 2018 roku planowane są prace budowlane. – Podpisanie umowy na budowę tunelu w al. Piłsudskiego to dla Sulejówka jedno z najważniejszych wydarzeń ostatnich 25 lat. Miasto zyska przede wszystkim lepszą komunikację i pozbędzie się korków. To również wielka szansa rozwoju Sulejówka – powiedział Arkadiusz Śliwa, burmistrz Sulejówka. Tunel w Sulejówku to kolejna inwestycja kolejowa na trasie Warszawa – Siedlce, w obrębie aglomeracji warszawskiej. Dla Polskich Linii Kolejowych oznacza zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i eliminację możliwości niebezpiecznych zdarzeń na skrzyżowaniu toru i drogi. - Podobne inwestycje na tej linii chcemy jeszcze zrealizować w Rembertowie i Wesołej – zapowiada Grzegorz Muszyński, członek zarządu PLK. Kolej zwiększy inwestycje w poprawę połączeń aglomeracyjnych w całym kraju. Do największych inwestycji należy planowana przebudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego. Inwestycja obejmie modernizację linii obwodowych, przez które będzie mogło przejeżdżać więcej pociągów pasażerskich. Modernizację przejdzie również linia średnicowa podmiejska i dalekobieżna. W Krakowie w ramach ogłoszonego w grudniu ub. roku przetargu przygotowywana jest modernizacja 20 kilometrów linii na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. PLK planują przebudować 4 stacje, powstaną dwa nowe przystanki i mosty na Wiśle. W rejonie Łodzi system komunikacji zmieni budowa łodzi Fabrycznej, a także planowany tunel, który wyprowadziłby ruch kolejowy na północ w kierunku Łodzi Żabieńca i na południe w kierunku Łodzi Kaliskiej. PLK przewiduje zlokalizowanie w tunelu przystanków w pobliżu ulicy Kościuszki, Zielonej i Piotrkowskiej oraz w pobliżu centrum handlowego Manufaktura. W Poznaniu natomiast połączenia aglomeracyjne usprawni budowa nowych torów oraz wymiana urządzeń sterowania ruchem. Takie inwestycje planowane są m.in. na odcinku Poznań Wschód – Poznań Główny. Pozwolą one na zwiększenie liczby pociągów oraz większą płynność przejazdu składów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA